Citibank Romania, filiala locala a celui mai puternic grup financiar la nivel mondial, a anuntat pentru Wall-Street ca volumul creditelor acordate clientilor corporate a fost cu 67 % mai mare decat cel din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce volumul creditelor acordate IMM-urilor a crescut cu 137%, iar volumul creditelor destinate persoanelor fizice a inregistrat o crestere de 74% fata de iunie 2005.

Banca si-a propus in acest an sa recupereze terenul pe piata finantarilor locale pentru companii, printr-o strategie mult mai agresiva in castigarea clientilor. “Strategia de corporate banking a Citigroup se concentreaza pe continuarea expansiunii teritoriale, astfel incat reteaua noastra sa acopere intreaga tara. Vom avea atat centre regionale, cat si unitati locale cat mai apropiate de clienti,” a declarat pentru Wall-Street Shahmir Khaliq, Citigroup Country Officer.

Banca a ales sa externalizeze activitatea de finantari de consum prin crearea unei divizii specializate – Citifinancial. In ce priveste operatiunile Citigroup de consumer banking, CitiFinancial intentioneaza sa deschida 15 noi sucursale pana la finalul acestui an. De asemenea, oficialii bancii evalueaza posibilitatile de a deschide inca 10 agentii si 20 de birouri de vanzari in 2007. La acest moment, CitiFinancial are 16 agentii si 22 de birouri de vanzari.

Dupa unsprezece ani de prezenta pe piata romaneasca, gigantul american Citibank si-a format o imagine de banca elitista, mai ales prin portofoliul de clienti companii de talie mare.

“Odata cu dezvoltarea sectorului public, credem ca investment banking-ul va juca un rol deosebit de important in Romania urmatorilor 2-3 ani,” apreciaza Shahmir Khaliq, noul sef al operatiunilor Citibank din Romania.

Citeste si:

In 2006, pana in acest moment, divizia Corporate and Investment Banking a Citibank Romania a a ranjat un imprumut sindicalizat in valoare de circa 100 milioane de euro pentru compania farmaceutica A & D Pharma si a acordat o finantare de 30 milioane de euro pentru producatorul de energie electrica Hidroelectrica.

Potrivit lui Shahmir Khaliq, strategia diviziei de Corporate si Investment Banking se orienteaza pe dezvoltarea si, in viitor, a operatiunilor ce vizeaza sectorul privat, in special segmente precum serviciile financiare, utilitati si FMCG. O parte importanta a strategiei se refera si la continuarea dezvoltarii tranzactiilor din sectorul public.

Citibank ramane unul din cei mai importanti jucatori si pe piata monetar-valutara. Banca opereaza circa 12% din tranzactiile de pe piata valutara interbancara. Pe piata monetara la termen scurt, Shahmir Khaliq sustine ca Citibank are o cota de 4%, in timp ce acopera peste 3% din volumul tranzactiilor cu titluri de stat.

Citigroup este cel mai mare furnizor de servicii financiare din lume, intermediand fuziuni si achizitii in valoare de 105,6 mld. dolari in trimestrul al doilea, potrivit datelor Bloomberg.. In cel de-al doilea trimestru al acestui an, Citigroup a avut venituri de 22,2 mld. dolari si un profit net de 5,27 mld. dolari.