MasterCard a avut o campanie de utilizare a POS-urilor, care a implicat si o componenta educationala, in urma careia s-a constatat ca numarul tranzactiilor a crescut cu 17,3% in perioada aprilie-iunie 2014 fata de aceeasi perioada din 2013.

De altfel, potrivit BNR, piata tranzactiilor a crescut in aceeasi perioada cu 11,1%. "Asta inseamna ca MasterCard a inregistrat o crestere peste media pietei pe care, de altfel, tot noi am sustinut-o", precizeaza Cosmin Vladimirescu.

Avand in vedere ca veniturile romanilor nu au crescut, acest fenomen ar putea fi explicat, in opinia lui Cosmin Vladimirescu, prin "mutarea volumelor de la ATM la POS".

"Salariile nu s-au schimbat foarte mult fata de anul trecut, in schimb obiceiurile romanilor s-au schimbat, acestia folosind cu 20% mai multi bani pentru cumparaturi decat pentru retrageri de numerar", spune managerul MasterCard.

Proiectul TV WALL-STREET 360, un format interactiv cu focus pe analiza de business. Saptamana 22-26 septembrie, dedicata inovatiei in banking si platilor cu cardul, este realizata in parteneriat cu procesatorul de tranzactii bancare Provus.