Banca Transilvania a inregistrat o crestere importanta a activitatii in primele sase luni ale anului, principalele directii de actiune fiind indreptate spre consolidarea pozitiei pe piata – ajungand la un nivel de 4,34%, in functie de active, la 30.06.2006 – urmarindu-se totodata imbunatatirea portofoliului de clienti si produse, precum si cresterea profesionalismului angajatilor.

Activele bilantiere au ajuns la sfarsitul lunii iunie la un nivel de 6,255 mil. lei, in crestere cu aproximativ 27% fata de 31 decembrie 2005, cand inregistrau o valoare de 4,932 mil. lei. Fata de prevederile bugetului de venituri si cheltuieli, activele au fost realizate in proportie de 89% (conform unui indice de inflatie realizat, de 2,66%).

Rezultatele obtinute de Banca Transilvania sunt bune, avand in vedere ca acestea au fost realizate in conditiile volatilitatii pietei de capital, a unei competitii din ce in ce mai puternice, a marjelor tot mai reduse, precum si a reglementarilor BNR, care au insemnat cresteri semnificative ale nivelelor rezervelor minime obligatorii, atat pentru lei, cat si pentru valuta. De asemenea, in primul semestru 2006 banca a alocat fonduri importante pentru dezvoltarea retelei teritoriale, pentru up-gradarea sistemului informatic, dar si pentru investitii in marketing.

Comparativ cu prevederile bugetare pe intregul an, la 30 iunie 2006 profitul brut s-a realizat in proportie de 47,93%, iar veniturile, in proportie de 47,39%. In ceea ce priveste profitul net al Bancii Transilvania, acesta este mai mare cu 13% in comparatie cu profitul inregistrat la data de 30.06.2005.

Nivelul provizioanelor nete este mai mare cu 13% fata de nivelul inregistrat la sfarsitul lui iunie 2005, ceea ce denota o pastrare si chiar o imbunatatire a calitatii portofoliului de credite – care numai in primele sase luni ale anului curent a inregistrat o crestere de 35%, politica de provizionare luand in considerare perspectivele adaptarii la cerintele Basel II si noile reglementari BNR.

Prima jumatate a acestui an a insemnat pentru Banca Transilvania deschiderea a peste 61 de unitati in intreaga tara, ajungand, la data de 30.06.2006, la o retea formata din 276 de sucursale si agentii. Pentru a raspunde cererii numarului mare de clienti, in primele sase luni ale anului 2006 au fost relocate si, dupa caz, a fost extinse spatiile a trei unitati BT.

La aceeasi data, Banca Transilvania avea instalate 443 de ATM-uri si 3.660 de POS-uri, fata de 295 de bancomate si 2.000 de POS-uri, cate erau la sfarsitul semestrului I 2005. De asemenea, echipa Bancii Transilvania a crescut, ajungand la 3.979 de angajati, la data de 30 iunie.

Banca a continuat dezvoltarea ofertei sale de produse si servicii, cu accent pe sectorul IMM si retail. Astfel, intreprinzatorii, clienti ai Bancii Transilvania, pot opta si pentru SCONTARE 100% sau pentru Abonamentul bancar, dar pot si sa apeleze Telverde IMM – care initiaza un nou tip de comunicare pentru cei care doresc sa inceapa sau sa-si dezvolte afacerea prin Banca Transilvania. De asemenea, banca a lansat pe piata si produse atractive pentru sectorul retail, clientii manifestand un apetit crescut pentru depozitele cu dobanzi atractive si pentru carduri. In primele sase luni ale anului, portofoliul de carduri a crescut cu 128.435 de carduri, banca avand emise, la 30.06.2006, un numar de 771.352 carduri de debit si credit, cu 28,17% mai multe decat la sfarsitul semestrului I, anul trecut.

Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania, afirma: „Chiar daca au fost circumstante mai putin prielnice in primul semestru al acestui an, am obtinut rezultate satisfacatoare datorita implicarii echipei bancii si a efortului de a fi mereu cu un pas inaintea pietei. Strategia noastra este de a ne focusa, in continuare, pe cele trei linii principale de afaceri – retail, IMM si corporate - precum si pe dezvoltarea generala a Bancii Transilvania, in contextul in care anul 2006 reprezinta pentru noi nu doar un an al cresterii, ci si unul al calitatii”.