"Un numar de 5.889 de petitii (93,8%) au fost transmise de catre asigurati sau pagubiti, iar 389 de solicitari au fost transmise de catre service-urile auto", se arata intr-un comunicat al ASF. Potrivit institutiei, petitiile inregistrate in perioada analizata reprezinta 0,0404% din numarul total al contractelor de asigurare aflate in vigoare (pe toate clasele de asigurari) si 1,51% din numarul total de daune avizate de catre asiguratori in primul semestru.

Cu o pondere de 30,81%, Euroins Romania a inregistrat 1.934 de petitii, in scadere cu 9,4% fata de iunie 2013. Pe locul doi s-a plasat Astra, cu 1.640 de solicitari, cu 5,58% mai putin fata de primul semestru din 2013, urmata de City Insurance - 525 (+79,18%), UNIQA Asigurari - 506 (+22,82%) si Omniasig VIG - 459 (-48,6%), precizeaza Mediafax. Urmatoarele cinci societati sunt Asirom - 332, Carpatica Asig - 286, Allianz-Tiriac Asigurari - 198, Groupama - 127 si Generali Romania - 83.

Petitiile pentru CASCO, aproape o treime din total

Cea mai mare pondere in totalul petitiilor transmise de catre asigurati/pagubiti, inregistrate la ASF in primul semestru o detin cele aferente asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte Verde, cu un numar de 4.112 petitii (69,8% din total), in scadere cu 5,3% fata de perioada similiara a anului precedent. Cele 1.290 de petitii depuse de catre asigurati/pagubiti pentru asigurari tip CASCO reprezinta 21,91% din totalul petitiilor transmise de catre asigurati/pagubiti.

Aspectele cel mai des reclamate de catre petenti au fost plata partiala sau neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare, care au facut subiectul a 5.620 de petitii (95,43% din total). Cele 4.112 de petitii inregistrate de catre asigurati/pagubiti si solutionate in perioada analizata reprezinta 0,1% din numarul total al contractelor RCA incheiate in aceasta perioada (3,74 milioane) si 3,02% din numarul dosarelor de dauna RCA avizate in aceasta perioada (135.962).

Din cele 5.889 de petitii, 4.272 (72,5% din total) au fost solutionate in favoarea petentilor, urmare a analizelor desfasurate de catre ASF. Alte 1.617 de petitii (27,46% din total) au fost constatate ca fiind neintemeiat formulate.

Citeste si:

Cea mai mare pondere in totalul petitiilor inregistrate la ASF, in perioada ianuarie – iunie 2014, a fost inregistrata pe clasa asigurarilor generale, respectiv 98,69% din total (5.812 de petitii din totalul de 5.889 de petitii inregistate de catre asigurati/pagubiti). Pe clasa asigurarilor RCA si Carte Verde au fost solutionate in favoarea petentilor 3.227 de dosare (78,48% din total), din care 2.219 a fost finalizate prin efectuarea platilor. Totodata, 885 de solicitari au fost constatate ca fiind neintemeiat formulate.

"Procentul ridicat de solutionare a petitiilor in favoarea petentilor (asigurati/pagubiti) reprezinta o indreptare din partea societatilor de asigurare a situatiilor semnalate de catre petenti referitoare la procesul de lichidare a daunelor, dar in egala masura situatia factuala trebuie privita de catre societatile de asigurare care fac obiectul sesizarilor asiguratilor/pagubitilor cu maxima seriozitate si responsabilitate", se spune in comunicatul ASF.

Separat, fata de cele 5.889 de petitii inregistrate de catre asigurati/pagubiti, au fost analizate si evidentiate 389 de solicitari primite din partea unitatilor reparatoare care au prezentat mandate/imputerniciri din partea pagubitilor. Dintre acestea, 171 de petitii au fost solutionate favorabil, restul fiind constatate ca neintemeiat formulate.

"Petitiile primite din partea unitatilor reparatoare care nu au prezentat mandate/imputerniciri in forma legala sau care se refera la nerespectarea/respectarea defectuasa de catre asiguratori a conditiilor prevazute in contractele comerciale si care nu se supun normelor ASF au fost clasate (unitatile reparatoare reclamante nu au facut dovada calitatii in dosarele de dauna respective). Cea mai mare parte dintre petitiile transmise de catre service-uri au avut ca obiect solicitarea de solutionare/verificare a mai multor dosare de dauna", se mai arata in comunicat.