Inscrierea pentru contributii la un fond de pensii facultative se va putea face numai prin intermediul unui agent de marketing autorizat, se spune intr-un proiect de norma elaborat de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, publicat pe pagina de internet a institutiei.

"Un agent poate desfasura activitate de marketing pentru prospectul unei scheme de pensii facultative numai dupa ce a fost autorizat de CSSPP si inscris in Registrul institutiei", se mai spune in proiectul de norma al CSSPP.

Pot fi autorizate ca agent numai persoanele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: au cetatenie romana, nu au interdictie de a exercita profesii in domeniul economic, pietei de capital, al asigurarilor, bancar sau juridic, au cel putin studii medii,

Cursurile de agent si examenele vor fi organizate de catre administratorul fondului de pensii private, pe baza instructiunilor, suportului de curs, a tematicii, a subiectelor de examen si a baremului de corectare puse la dispozitie de catre Comisie, se mai stipuleaza in proiectul de norma.

Potrivit proiectului de norma, agentul de marketing nu are dreptul sa incheie contracte de mandat, document necesar pentru desfasurarea activitatii, cu mai mult decat un singur administrator simultan.

in atributiile agentului de marketing intra prezentarea potentialului participant a aspectelor relevante ale fondului de pensii, obtinerea acordului de aderare a participantului la fondul de pensii, transmiterea actul de aderare semnat de participant, in original catre administrator, in termen de 5 zile calendaristice de la semnarea acestuia.

Administratorului, agentilor de marketing si persoanelor afiliate acestora le este interzis sa transmita informatii false, inselatoare sau care pot crea o impresie falsa despre fondul de pensii facultative si administratorul acestuia, sa faca afirmatii sau previziuni despre evolutia unui fond de pensii facultative altfel decat in forma si modul prevazute in normele CSSPP, sa ofere beneficii colaterale in scopul de a convinge o persoana sa adere la un fond de pensii facultative sau sa ramana participant la acesta, precum si sa acorde foloase pentru facilitarea aderarii potentialilor participanti, se mai precizeaza in proiectul de norma elaborat de CSSPP.

Estimarile sau prognozele privitoare la performantele viitoare ale fondurilor de pensii private vor fi interzise in materialele publicitare ale acestora, potrivit unui proiect anterior de norma al CSSPP.

Potrivit acelui proiect de norma elaborat de CSSPP, in materialele publicitare referitoare la fonduri de pensii private vor fi, de asemenea, interzise comparatiile intre diferitele fonduri de pensii si administratorii acestora, folosirea sintagmelor "rezultat garantat", "castig garantat" sau orice alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig.

Setul de norme privind autorizarea operatorilor de pe piata pensiilor private, elaborate de CSSPP, urmeaza a fi supuse dezbaterii publice pe pagina de internet a CSSPP, urmand ca observatiile si sugestiile culese sa fie supuse atentiei unui grup de lucru format de CSSPP in colaborare cu reprezentantii Asociatiei pentru Pensii Administrate Privat din Romania (APAPR) si ai Uniunii Nationale a Organismelor de Plasament Colectiv (UNOPC), care vor realiza forma finala a normelor.

"Ne propunem ca, incepand cu luna septembrie, sa incepem procesul de autorizare", a declarat presedintele CSSPP, Mircea Oancea.

Fondurile de pensii private facultative constituie pilonul trei al sistemului reformat de pensii, care mai cuprinde pensiile de stat (pilonul unu) si pensiile obligatorii, administrate privat (pilonul doi). Potrivit ministrului Muncii, Gheorghe Barbu, primele contributii la sistemul privat de pensii vor fi colectate in a doua jumatate a anului 2007.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri