"Desigur, atunci cand apare orice tehnologie noua sunt persoane care au retineri in a o adopta. Mai nou ati auzit despre cardurile de sanatate cu cip. La fel, sunt persoane care refuza aceste carduri din diferite motive. Revenind la cardurile bancare, si aici sunt persoane reticente. Intr-o majoritatea covarsitoare, refuzul a venit din slaba informare si acest lucru ni l-am reprosat intai noua. Am facut o campanie de informare a clientilor vis-a-vis de ceea ce priveste modalitatile de plata si riscurile, iar sesizarile au scazut. Cred ca intotdeauna oamenii trebuie informati, pentru ca slaba informare atrage dupa sine o retincenta in a folosi tehnologia respectiva", apreciaza Cristian Lia (foto), manager cards administration ING Bank.

Declaratiile au fost facute la a treia editie a conferintei Banking 2.0, eveniment organizat de wall-street.ro in 28 octombrie, in parteneriat cu Telekom Romania si MasterCard.

Intrebat despre ce se intampla in caz ca un card contactless este furat si daca banca in cauza despagubeste, Cristian Lia a declarat ca "este important sa suni cat mai repede posibil in caz ca ti se fura orice card, nu doar contactless. Chiar si aceste carduri suporta anumite limite pe care clientii si le pot seta sau bloca anumite canale de la plata din aplicatii de internet banking. Daca se fura un card, in primul rand, trebuie sa sune la banca pentru a-l bloca. Ca sa raspund la intrebare: da, esti acoperit".

Citeste si:

Prezent la eveniment, Orlando Docan, finance business development manager, Oberthur Technologies, a declarat ca acest tip de card, contactless, are incorporata o antena care este conectata la cipul cardului. "Antena foloseste campul de radiofrecventa al terminalului de plata pentru a activa cipul si pentru a initia comunicarea intre cip si terminalul de plata. Din punct de vedere al securitatii, acest tip de card este la fel de sigur pentru ca are loc o comunicare intre cip si terminal, o comunicare care este protejata de niste chei care filtreaza informatia. Acele chei sunt stocate si in terminalul de plata si foarte important exista o cheie unica pentru fiecare cip, astfel incat un card contactless devine imposibil de replicat datorita acestei chei unice".

Mai mult, exista niste reguli pe care bancile le-au adoptat pentru a creste gradul de confort al clientilor, mai spune Orlando Docan. "In modul de comportament al cardului exista niste contori definiti care limiteaza activitatea de plati contacteless la un numar de tranzactii. Exista si banci care trimit clientilor un sms atunci cand este realizata o plata contactless. De asemenea, printr-o tranzactie contactless nu se schimba informatiile personale ale detinatorului de card. Ca urmare, nimeni nu poate obtine aceste informatii pentru a replica o plata. Din punctul acesta de vedere, putem spune ca securitatea este mai ridicata decat in cazul unui card contact, din prima faptului ca nu mai este nevoit sa dai cardul din mana".

In prezent, numarul cardurilor contactless din piata romaneasca se apropie dupa calculele wall-street.ro de un milion de unitati. Numarul de carduri contactless din Romania va creste, insa, semnificativ in urmatorii ani, numarul acestora fiind asteptat sa depaseasca 7 milioane, a estimat Cosmin Vladimirescu, general manager pentru Romania al MasterCard, in cadrul conferintei Banking 2.0.

MasterCard: Peste 7 mil. carduri contactless in Romania peste 2-3 ani

MasterCard: Peste 7 mil. carduri contactless in Romania peste 2-3 ani

Sursa foto: Mircea Dragos