Spunem de foarte mult timp, faptul ca industria de leasing, avand in vedere ca suma activelor – tot ceea ce finantam in leasing – se regaseste in economie intr-o forma sau alta, reprezinta un indicator foarte precis cu privire la tendinte si la performanta per ansamblu a economiei, a declarat Felix Daniliuc (foto), presdinte ALB - Asociatia Societatilor de Leasing Financiar.

"Acest lucru ne plaseaza intr-o componenta de barometru sau sistem timpuriu de avertizare cu privire la cum va performa economia. Este firesc deoarece PIB se formeaza prin valoare adaugata, prin suma produselor si serviciilor pe care industria le produce. Ca atare, el are un efect reactiv la ceea ce inseamna performanta actorilor din economie. Daca ne uitam la 2008, in momentul in care noi am avut o scadere de 3% pe industria de leasing, chiar daca PIB-ul a crescut, in anul urmator am vazut ce s-a intamplat", a declarat Felix Daniliuc.

Declaratiile au fost facute la Editia a X-a Conferintei Nationale ALB: "Institutiile Financiare Nebancare la 10 ani de evaluare a rolului lor in creditarea economiei si a consumului".

Presedintele ALB a adaugat ca aceeasi proprietate a pietei de leasing se observa si anul trecut, ceea ce devine exemplul care confirma acest rationament. "Anul trecut aveam crestere economica, dar noi jucatorii din leasing spuneam ca ne este din ce in ce mai greu. Industria a scazut cu 9% si am vazut ce s-a intamplat cu economia si in acest an. Ca urmare, industria de leasing si-a indeplinit rolul de barometru anticipand cu un an inainte faptul ca va urma un an in care economia se va contracta".

Vehiculele raman o "centura de siguranta" in leasing

"Din pacate, in 2013, noi nu putem sa spunem ca facem parte din grupul tarilor care au avut cresteri, dar privim cu optimism spre 2014. Am avut, asadar, o scadere de aproximativ 9% la nivelul anului 2013. Dar, ca tendinta dominanta, in toate tarile, vehiculele reprezinta majoritatea finantarilor in leasing. Acest lucru se reflecta si pe piata din Romania, unde in atat in 2008 cat sin 2013 vehiculele raman un fel de centura de siguranta, in ideea in care acestea in mod constant asigura cel mai mare volum de finantari", a mai spus Felix Daniliuc.

In opinia sa, potentialul pietei de leasing ramane, in contextul in care in 2008, in Romania, industria se situa la un nivel de 3,5% pe volum de finantari noi anual si la 4,8% ca si volum total de finatari in PIB. "Daca ne uitam la 2013 vedem acolo 0,9% ca volum de finantari noi si 1,5 pe componenta de volum total de finantari. Putem sa ne formulam astfel asteptari pozitive: este loc de crestere, astfel incat sa ajungem la anumite cote, nu neaparat precum in 2008, dar macar sa ne aliniem la media europeana, aflata intre 1 si 2%, in contextul actual. Cred ca un obiectiv pentru noi ar putea fi sa intram in zona supra-unitara a ceea ce inseamna volume noi finantate si poate sa trecem peste 2% la volume totale finatate la nivelul pietei", a mai declarat Felix Daniliuc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri