"Conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna noiembrie pe un esantion de 1.039 de respondenti, 64% dintre romani detin in prezent o polita de asigurare. Dintre acestia, cei mai multi (58%) detin o polita RCA, 42% o asigurare de locuinta, iar 28% o asigurare de pensie privata. Este important de subliniat faptul ca polita CASCO nu se regaseste printre prioritatile soferilor, doar 14% dintre romani apeland la astfel de polite de asigurare", se spune intr-un comunicat al Exact Cercetare si Consultanta, potrivit Mediafax.

Chestionati in legatura cu companiile de asigurari pe care le cunosc, romanii au mentionat Allianz Tiriac - 92%, urmata de Astra Asigurari si ING Asigurari, cu 89% si, respectiv, 88%. "Privind spre categoria politelor de tip CASCO, 34% dintre proprietarii acestora au luat personal decizia de cumparare, in timp ce 33% au luat aceasta decizie impreuna cu cineva", se mai spune in comunicat. Potrivit studiului, 22% dintre respondentii ce detin polite CASCO au apelat la Allianz Tiriac, iar 14% la Groupama si, respectiv, Omniasig.

Top asiguratori in intentiile de achizitie

"Verificand insa intentiile viitoare de achizitie a politelor CASCO, se constata o modificare a topului preferintelor. Astfel, daca prima si a doua pozitie sunt in continuare ocupate de Allianz Tiriac - 21% si Groupama - 12%, pe pozitia a treia se situeaza in acest caz Asirom - 11%, Omniasig coborand de pe pozitia a treia pe cea de-a sasea, cu 8%, dupa Astra Asigurari si Generali", se mai spune in comunicat.

Daca in cazul politelor CASCO, circa o treime dintre proprietarii de autoturisme (34%) au luat singuri decizia incheierii politei, pentru cele RCA, procentul acestora este aproape dublu, respectiv 66%. La randul lor, cei care au luat decizia de cumparare a unei asigurari de tip RCA impreuna cu o alta persoana, se regasesc in procent de 30%.

Citeste si:

"Analizand intreaga piata a asigurarilor, se constata ca, atunci cand cauta informatii despre asigurari, principala sursa la care romanii apeleaza este reprezentata de site-ul companiilor de asigurari (51%)", a declarat directorul de marketing al Exact Cercetare si Consultanta, Stefan Andrei. El spune ca discutiile cu agentul de asigurari au o pondere de 41%, aceasta fiind urmata la mica distanta de sfaturile primite de la cei apropiati (39%).

De unde se informeaza viitorii asigurati

"Trebuie subliniat ca articolele aparute in presa (atat scrisa, cat si online) sunt mediile de informare care prezinta cel mai putin interes in randul celor care intentioneaza sa incheie o polita de asigurare (14%)", a mentionat Andrei. Studiul a fost realizat pe un esantion de persoane de 1.039 persoane, cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban, care au raspuns online la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta.

In 2013, primele din asigurari generale si de viata au scazut cu 1,8%, la 8,12 miliarde de lei, potrivit datelor Autoritatii de Supraveghere Financiara. Pe segmentul RCA, subscrierile au crescut cu 15%, la 2,46 miliarde de lei, in timp ce pe CASCO au scazut cu 8,4%, la 1,76 miliarde de lei.

Primii trei jucatori pe segmentul RCA au fost Euroins, Carpatica si Astra Asigurari, fiecare cu venituri de peste 400 milioane de lei. Pe CASCO, primii trei jucatori au fost Allianz-Tiriac, Groupama si Omniasig. Grupa asigurarilor de viata a scazut in 2013 cu 9,3%, la 1,63 miliarde de lei, primii trei jucatori fiind ING Asigurari de Viata, BCR Asigurari de Viata si Metropolitan Asigurari (fosta Aviva Asigurari de Viata).