Alinierea la noul brand, NN, are loc la nivel global in 2015. In toate cele 18 tari in care grupul este prezent, diviziile de asigurari de viata, pensii si investitii, care la acest moment opereaza sub numele ING, vor adopta noul nume si identitatea vizuala aferenta. Campania de rebranding din Romania va implica investitii de aproximativ 10 milioane de euro, potrivit declaratiilor lui Marius Popescu, CEO ING Asigurari de Viata si membru in Consiliul de administratie ING Pensii.

In 2014, aceste divizii s-au unit sub denumirea NN Group, iar NN Group a devenit o companie independenta pe 2 iulie 2014 printr-o oferta publica initiala (IPO). Incepand de la aceasta data, actiunile NN sunt listate si tranzactionate pe bursa de la Amsterdam (Euronext) sub denumirea "NN Group" (simbolul "NN"). Cu aproximativ 12.000 angajati, NN Group ofera servicii de asigurare, pensii private si management al investitiilor catre clienti individuali, companii si clienti institutionali. Grupul NN are peste 15 milioane de clienti.

"Etapa pe care o parcurgem acum vine dupa 18 ani de prezenta puternica pe piata de asigurari de viata si sapte pe piata de pensii private din Romania. In acesti ani, fie ca ne-am numit Nederlanden Asigurari de Viata, ING-Nederlanden sau doar ING, am construit investind in dezvoltarea pietelor pe care activam. Ne propunem sa realizam cu succes transferul de capital de imagine si incredere de la brandul ING catre noul brand, NN", spune Marius Popescu.

In Romania, grupul NN include activitatile ING Asigurari de Viata si ING Pensii, companii lider pe pietele de profil, ING Pensii si ING Investment Management, numarul patru in topul companiilor de administrare a fondurilor mutuale. Pentru cele trei entitati, procesul de rebranding presupune schimbarea numelui si a identitatii vizuale, fara a aduce modificari la nivelul strategiei, al echipei de management si angajati sau la nivelul relatiei contractuale cu clientii.

Citeste si:

Schimbarea numelui diviziilor de asigurari de viata, pensii si management al investitiilor nu se refera la operatiunile bancare, ING Bank pastrandu-si numele in continuare. In contextul procesului de schimbare a numelui si identitatii vizuale, contractele clientiilor si beneficiile oferite nu sunt afectate, fiind protejate atat prin obligatiile contractuale asumate de ambele parti, cat si prin reglementarile legale in vigoare. Toate demersurile privind schimbarea denumirii in NN respecta legislatia in vigoare, intregul proces fiind trecut prin filtrul autoritatilor de resort.

Campania de rebranding a ING la NN ia startul luni

Pe 19 ianuarie a.c. diviziile locale de asigurari, pensii si investitii desprinse din Grupul ING lanseaza campania de comunicare dedicata publicului larg prin care anunta tranzitia de la ING la NN - noul nume si identitate vizuala. Campania de comunicare se va desfasura pe toate canalele cu acces la publicul tinta: TV, online, radio, presa si outdoor. Spotul va fi difuzat pe 17 posturi nationale in perioada ianuarie – martie 2014 si va fi promovat si in mediul online. De asemenea, demersurile de comunicare realizate pe plan local vor fi dublate, in intervalul februarie-martie 2015, de o campanie globala de rebranding creata si sustinuta de NN Group.

Campania locala isi propune sa prezinte publicului identitatea sub care se va desfasura, incepand din aprilie 2015, intreaga comunicare contractuala si comerciala cu clientii, partenerii si piata a celor trei companii, subliniind prin conceptul sau continuitatea activitatii acestora (“numele se schimba, noi ramanem aceiasi”). Astfel, de la acel moment, pe plan local ING Asigurari de Viata devine NN Asigurari de Viata, ING Pensii devine NN Pensii, iar ING Investment Management devine NN Investment Partners.

Etapa de comunicare cu publicul larg debuteaza dupa ce, in luna decembrie 2014, compania a informat individual clientii si partenerii cu privire la schimbarea de nume si identitate vizuala, printr-o campanie de marketing direct. Astfel, catre clientii de asigurari si pensii au fost trimise peste 2.000.000 de scrisori si mesaje electronice.