Jumatate dintre clientii Citi Romania acceseaza constant aplicatia de electronic banking, iar volumul tranzactiilor online a crescut cu 20% in primele 10 luni din 2014. Sebastian Kucharek, seful departamentului de Treasury and Trade Solutions (TTS) din cadrul Citi Romania, vorbeste intr-un interviu acordat wall-street.ro despre impactul digitalizarii banking-ului in Romania.

In 2012, Citi a lansat aplicatia de electronic banking CitiDirect BE, disponibila pe tablete, in iOS, Android si Windows, prin care managerii companiilor isi pot verifica activitatile de baza ale firmei (autorizari de tranzactii, verificarea balatei de plati, verificarea tranzactiilor dintr-o perioada de timp, etc...).

Sebastian Kucharek, seful departamentului de Treasury and Trade Solutions (TTS) din cadrul Citi Romania, sustine ca, in prezent, clientii bancii sunt mult mai inclinati sa isi foloseasca tabletele pentru a verifica finantele firmei, in special cand vorbim de executivii companiilor, pentru ca acestia au responsabilitati multiple, sunt pe drum mereu si au nevoie uneori sa realizeze rapid tranzactii sau sa acceseze online situatia firmei.

In aplicatia Citi, companiile cu activitati globale au acces nu doar la informatii despre activitatea din Romania, dar si la bilantul firmei la nivel global (foto).

"Cred ca digitalizarea banking-ului este un trend de neocolit, tinand cont de rata de adoptie a electronic banking-ului sau de numarul de tranzactii care se fac acum in mod electronic intr-o banca. Cand am inceput eu sa lucrez in Romania, in 2011, circa 90% de instructiunile transmise in banca erau in format electronic, iar restul pe hartie. Acum, mai putin de jumatate de procent (0,5%) este transmis pe hartie", afirma Kuchareck.

In opinia managerului Citi, Romania este excelent pozitionata pentru dezvoltarea zonei de electronic banking, avand in vedere ca dispune de una dintre cele mai rapide conexiuni la Internet la nivel global. Mai mult, piata este saturata deja de telefoanele mobile de tip smartphone, ceea ce inseamna ca nu mai exista nici obstacole de ordin tehnic care sa tina trendul pe loc.

"Mai ramane schimbarea de mentalitate si aici am observat si noi, in unele ocazii, clienti care nu sunt inclinati sa foloseasca electronic banking-ul, deoarece au inca prejudecati legate de securitatea tranzactiilor electronice. Cu toate acestea, statisticile ii contrazic, pentru ca nu au fost nici in Romania si nici la nivel global probleme de securitate a tranzactiilor", subliniaza Kucharek.

Utilizatorii vor deveni tot mai conectati cu bancile: va exista o conexiune directa intre sistemele ERP si electronic banking.

"Acest lucru se intampla deja in Europa Occidentala si va ajunge in cele din urma si in ECE. Este o chestiune de eficienta", apreciaza managerul Citi Romania.

Noua platforma de management a cardurilor, inca un pas spre digitalizare

Citi Romania a lansat la finalul anului trecut si o platforma dedicata cardurilor pentru persoane juridice, oferind clientilor beneficii precum noi functionalitati self-service online, o linie dedicata de asistenta si un sistem de activare automata a cardului prin telefon. Una dintre functiile principale ale noului sistem este CitiManager, o aplicatie electronica de management al cardurilor disponibila la nivel global, care poate fi accesata atat de detinatorii de card, cat si de reprezentantii companiilor-client.

Principalul avantaj al platformei tine de gestiunea mai eficienta a cheltuielilor de pe card. Pana acum, utilizatorul cardului de firma si angajatorul primeau la final de luna un raport cu privire la cheltuielile efectuate de angajat si pe baza acestuia utilizatorul cardului corporate isi justifica cheltuielile si ulterior sumele se decontau.

In noua platforma, rapoartele sunt disponibile online pentru fiecare utilizator al cardului, ceea ce il responsabilizeaza pe angajat, intrucat acesta devine mai atent la cheltuielile pe care le face.

"Sa spunem ca un utilizator Citi face unele cheltuieli pe cardul de firma pe parcursul unei luni. El are acces oricand la platforma online si vede ca a efectuat acea cheltuiala, vede cati bani a cheltuit la fiecare magazin, iar la finalul lunii utilizatorul este responsabil cu reconcilierea sumelor cheltuite si cu decontarea sumelor cheltuite in cont propriu", spune Sebastian Kucharek, care mentioneaza ca Citi foloseste aceeasi platforma in propria organizatie

Practic, principalul beneficiu al unei astfel de platforme tine de schimbarea comportamentului utilizatorului de carduri business, pentru ca odata cu accesul online permanent la lista de cheltuieli, utilizatorul devine mai atent, avand in vedere ca este nevoit sa isi reconcilieze tranzactiile efectuate pentru a recupera banii de la firma. Daca angajatul nu poate sa dovedeasca un anumit cost, va fi responsabil pentru plata lui.

"Companiile pot folosi acest sistem pentru a creste disciplina angajatilor si pentru managementul costurilor. Bineinteles, companiile vor face si reduceri de costuri in acest fel, pentru ca multe dintre responsabilitati sunt transferate angajatilor", a subliniat Kucharek.

Platforma este disponibila pentru toti clientii corporate, Citi avand in portofoliu circa 5.000 de carduri.

Sursa foto: online banking, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri