1. Concentrarea pietei de brokeraj si a celei de asigurari

1. Concentrarea pietei de brokeraj si a celei de asigurari

Tendinta de concentrare a pietei de asigurari este sustinuta de faptul ca la nivelul Uniunii Europene se implemeteaza programe pentru o mai buna reglementare a pietei, precum directiva privind intermediarea in asigurari (IMD) si Solvency II, regimul de reglementare si supraveghere care vizeaza companiile de asigurari. IMD impune anumite reguli mai stricte pentru jucatorii din piata de brokeraj, iar Solvency II presupune implementarea unor noi standarde privind solvabilitatea si capitalul, afectand mai ales companiile de pe ulimele locuri ale clasamentului.

Shutterstock / analiza date pe monitor

2. Tehnologia transforma piata de asigurari

2. Tehnologia transforma piata de asigurari

Daca pana de curand brokerii de asigurare au fost cei care s-au adaptat cu succes noilor tehnologii, dezvoltandu-se in acest sens, si asiguratorii au inceput sa investeasca in sisteme care sa le eficientizeze operatiunile, concentrandu-se mai ales pe canalele de distributie, dar si pe gestionarea dosarelor de dauna.

Mai mult, datele colectate pot fi valorificate si analizate pentru o mai buna predictibilitate a daunelor. Astfel poate fi inregistrat un progres catre profitabilitatea necesara acestei piete.

Shutterstock / Piata de asigurari

3. Investitiile

3. Investitiile

Piata asigurarilor este strans legata de nivelul investitiilor. Specialistii estimeaza ca noul an va aduce cresteri ale investitiilor straine si publice si un grad mai mare de accesare a fondurilor nerambursabile. Acest lucru inseamna redresarea anumitor segmente, precum constructiile si real estate-ul, ceea ce va conduce la demararea sau materializarea unor proiecte si, deci, la un impact pozitiv asupra pietei de asigurari.

4. Reglementarea pietei

4. Reglementarea pietei

Cresterea daunalitatii pe anumite linii, precum RCA, au condus la o reglementare mai stricta a pietei de asigurari si va insemna continuarea procesului prin care se incearca redresarea acestei piete.

5. Adaptarea unor produse de asigurari internationale

5. Adaptarea unor produse de asigurari internationale

Odata cu dezvoltarea companiilor creste si nevoia acestora pentru produse de asigurare mai sofisticate. Astfel, produsele de asigurare internationale, de pe pietele mature, incep sa fie preluate si localizate, adaptate pe cerintele companiilor din Romania, cum a fost si cazul unui nou produs CMR pentru transportatori, creat de Marsh Romania impreuna cu Marsh Belgia. „De multe ori, precum si in alte piete, consumatorii sunt cei care imping dezvoltarea produselor pentru a raspunde cat mai bine cerintelor lor.”, a adaugat Cristian Fugaciu, Director General Marsh Romania.

6. Asigurarile agricole

6. Asigurarile agricole

Asigurarile agricole se afla pe un trend ascendent, mai ales in conditiile in care agricultura in Romania este puternic dependenta de vreme, iar grindina, temperaturile scazute, ploile sau seceta pot afecta puternic acest sector. Vedem semnale pozitive in ceea ce priveste asigurarea culturilor si din partea micilor agricultori care incep sa inteleaga rolul pe care il poate avea un produs de asigurare.

7. Beneficiile pentru angajati

7. Beneficiile pentru angajati

Asigurarile de sanatate au fost si raman in continuare in topul beneficiilor oferite de companii angajatilor pentru a intampina asteptarile acestora, atat datorita competitivitatii pietei muncii pe anumite segmente si practicilor marilor angajatori, cat si pentru a creste eficienta prin satisfactia angajatilor. Tot sub umbrela beneficiilor, pensiile private facultative incep sa fie apreciate de angajati, in contextul cresterii nevoii de economisire.

Foto: Shutterstock / Businesswoman

8. Pretul

8. Pretul

In ultimii ani, pretul a devenit din ce in ce mai important in luarea deciziei de asigurare si pare ca aceasta tendinta se va mentine. Insa acest lucru inseamna de cele mai multe ori un produs care nu este suficient de acoperitor si nu corespunde riscurilor reale de care se poate lovi compania. “Chiar daca un pret mai mic poate fi atragator, un broker, in calitate de consultant, explica intotdeauna clientilor insemnatatea raportului calitate – pret si ii ghideaza in alegerea produsului care corespunde intr-adevar nevoilor lor de business.”, a completat Cristian Fugaciu.

9. Risc politic

9. Risc politic

Intensificarea tensiunilor geopolitice, miscarile separatiste si scaderea pretului petrolului agraveaza riscul politic si duc la pozitionarea acestuia printre riscurile urmarite indeaproape de cele mai multe companii. In regiune, Moldova, Ucraina si Serbia sunt considerate cu risc politic ridicat. Riscului politic i se alatura si atacurile teroriste care cresc potentialul ca afacerile unei companii sa fie afectate.

10. Riscul cibernetic

10. Riscul cibernetic

In lumina atacurilor cibernetice care au avut loc in ultimul timp, inclusiv in Romania, si avand in vedere ca riscul cibernetic este considerat un risc cu o probabilitate mare de a se produce, mai ales in contextul in care din ce in ce mai multe aspecte ale vietii sunt dependente de internet, observam si in tara, ca prim pas, o crestere a interesului pentru intelegerea acestui risc.

Sursa foto: Shutterstock / Tendinte 2015