Fondul de premiere se va majora cu sumele necesare rotunjirii valorii castigului aferent unui bon fiscal, informeaza Mediafax. Loteria bonurilor fiscale va consta in extrageri lunare sau ocazionale a bonurilor primite de cumparatori si cu posibilitatea ca, din martie, un client sa aiba dreptul sa nu achite produsul selectat sau consumat daca nu a primit bon fiscal de la comerciant.

"Ordonanta prevede ca, incepand cu 1 martie, in cazul refuzului agentului economic de a emite si inmana bon fiscal, cumparatorul sa poata sa nu achite bunul dobandit sau serviciul prestat, avand in vedere ca o tranzactie nefiscalizata nu reprezinta altceva decat o incalcare a legii. Asadar, cumparatorul poate pastra bunul fara sa il mai plateasca in cazul unui refuz al agentului economic de a emite bon fiscal", a transmis saptamana trecuta Ministerul Finantelor printr-un comunicat.

Cum functioneaza loteria bonurilor?

La loteria bonurilor fiscale poate participa oricare persoana care indeplineste conditiile, fiind eliminat pragul minim de varsta de 18 ani. Astfel, in cadrul loteriei se vor extrage un numar din intervalul 1-999, reprezentand valoarea bonului fiscal fara subdiviziunile leului, precum si data emiterii bonului. Totodata, a fost eliminata restrictia de castig cu un singur bon de persoana pe extragere. Astfel, in cazul in care o persoana are doua sau mai multe bonuri castigatoare la o extragere, va primi banii pentru toate bonurile castigatoare.

Spre exemplu, daca la extragere a rezultat valoarea 85, atunci sunt castigatoare bonurile fiscale cu valoare intre 85,00 lei si 85,99 lei. Loteria va fi organizata lunar, in prima duminica dupa data de 15 a fiecarei luni, pentru luna anterioara, dar va putea fi organizata si ocazional, dupa minimum 15 zile de la sfarsitul intervalului calendaristic participant la Loterie.

Citeste si:

Toti posesorii de bonuri fiscale care indeplinesc cumulativ cele doua conditii trebuie sa se prezinte, in termen de 30 de zile, la orice unitate ANAF pentru a depune bonul fiscal in original. In decurs de 10 zile de la expirarea perioadei, unitatile teritoriale transmit catre ANAF lista persoanelor care au revendicat premiile.

Ce se intampla in cazul unui conflict cu un comerciant?

Persoana care nu primeste bon fiscal si nu i se restituie banii pentru un produs cumparat dintr-un magazin ori nu este lasata sa plece din restaurant fara sa achite consumatia, tot fara bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF, a declarat recent purtatorul de cuvant al Guvernului, Corneliu Calota.

Guvern: Persoana care nu primeste bon fiscal sa sune la Serviciul 112

Guvern: Persoana care nu primeste bon fiscal sa sune la Serviciul 112

El a adaugat insa ca nu stie care ar trebui sa fie procedura daca bonul fiscal nu este acordat pentru o paine, aceasta fiind o speta "dificil de raspuns". De asemenea, el a mai afirmat ca persoanele in cauza pot suna si la ANAF pentru a informa ca nu au primit bon fiscal.

Cititi si Loteria bonurilor fiscale, disecata in mediul privat: Nu consumatorul trebuie sa rezolve probleme fiscale, ci ANAF

Loteria bonurilor fiscale: va reusi clientul ce nu a putut ANAF?

Loteria bonurilor fiscale: va reusi clientul ce nu a putut ANAF?