Caracteristica afisului si numarul de telefon pentru linia directa catre ANAF, care va functiona permanent, vor fi stabilite prin norme de catre Ministerul Finantelor, a anuntat ministrul de resort, Darius Valcov. El a reluat ideea ca un client care nu a primit bon fiscal are dreptul sa plece fara a achita produsul selectat dintr-un magazin sau consumat intr-un restaurant, pe principiul ca "daca are in fata pe cineva care nu isi respecta obligatiile fata de stat, nu are nicio datorie sa le achite serviciul". "Daca nu primeste bonul fiscal, se considera ca produsul este un cadou", a afirmat ministrul.

El a precizat ca sesizarile transmise la numarul de telefon cu apel gratuit catre ANAF vor fi preluate permanent, indiferent de ora, dar nu vor genera o actiune imediata, la fata locului, ci vor sta la baza organizarii ulterioare a unui control in care vor fi comparate ora apelului telefonic si cea de emitere a bonului fiscal, in cazul in care clientului nemultumit i-a fost eliberat un bon ulterior apelului telefonic.

In acelasi timp, pentru a evita abuzuri din partea clientilor care intr-un restaurant pot invoca faptul ca nu au primit bon fiscal pentru a pleca fara sa achite consumatia, ministrul a recomandat reprezentantilor unitatilor sa inmaneze clientului bonul fiscal odata cu servirea comenzii.

Citeste si:

"In momentul in care ni se va aduce mancarea, cred ca ar fi bine - ca o recomandare pe care as face-o celor care prezinta produsele - sa puna si bonul fiscal. In momentul in care se aduce comanda si langa se pune si bonul fiscal, nu se mai poate face sesizare", a spus ministrul, adaugand ca nu ar fi "de ras" ca ospatarul sa suplimenteze bonurile fiscale emise ori de cate ori clientul solicita, in timpul mesei, un nou produs.

El a adaugat insa ca fiecare restaurant "isi va rezolva problema" individual, dar ca nu crede ca vor exista situatii de abuz din partea clientilor care ar putea invoca faptul ca nu au primit bon fiscal. Guvernul a decis, prin ordonanta de introducere a Loteriei bonurilor fiscale, ca, din luna martie, un client sa aiba dreptul sa nu achite produsul selectat dintr-un magazin sau consumat intr-un restaurant daca nu a primit bon fiscal de la comerciant.