2014 si crestere de doua cifre

Nu numai ca a fost al noualea an de crestere consecutiv, dar piata de leasing operational a fost singura din zona de finantare a flotelor auto care s-a bucurat de aceasta dinamica in mod constant.

De ce? In primul rand, cresterea s-a datorat tendintei naturale a pietei de a se extinde si maturiza. In al doilea rand, contextul economic deloc prielnic constituie de asemenea un factor favorizant pentru cresterea pietei de leasing operational. Acest fenomen a determinat companiile sa regandeasca planurile de investitii si sa se orienteze catre alte metode de finantare. Companiile au cautat solutii si au fost intampinate de un nou raspuns la nevoile lor: leasingul operational – o metoda de finantare care promite si livreaza rezultate optime.

Companiile au fost convinse instant si au ramas loiale acestei metode de finantare chiar si dupa criza economica. Printre avantajele apreciate de managerii romani s-au numarat pe de o parte economisirea si reducerea costurilor - datorita predictibilitatii si posibilitatii de bugetare a costurilor lunare fixe si externalizarii activitatii administrative privind facturile pentru servicii, contractele cu furnizorii, etc - iar pe de alta parte mobilitatea completa, un beneficiu unic oferit de aceasta forma de finantare.

Ne aflam intr-un moment in care cresterea naturala aproape ca si-a atins potentialul de varf si este timpul sa cucerim noi piete si sa identificam noi oportunitati. Companiile din industria leasingului operational din Romania se orienteaza tot mai mult catre companii romanesti si IMM-uri, acestea fiind considerate viitorul business-ului. Observam o adaptare a serviciilor pentru a acomoda nevoile acestui segment. In concluzie, exista un potential imens si este in mod cert o directie in care trebuie sa ne indreptam.

Anul 2014 a fost, asa cum am prevazut, un an al inovatiei si al noilor instrumente pe care le-am pus in folosul clientilor pietei de leasing operational. Scopul principal al clientilor a fost in continuare reducerea costurilor, mentinand insa un echilibru intre acesta si serviciile care le sunt puse la dispozitie. In acest an, consultantii in leasing operational au avut un rol important in a ajuta clientii in selectarea autovehiculelor si serviciilor adecvate pentru business-ul lor si in a le oferi acestora cele mai bune solutii pentru optimizarea costurilor cu flota auto.

Citeste si:

Am putut observa, de asemenea, o crestere a cererii de servicii de mobilitate, acestea fiind cele mai cautate beneficii in piata. Cererile clientilor au fost satisfacute prin lansarea aplicatiilor mobile si online, aceste unelte venind in ajutorul soferilor, tinandu-i in permanenta conectati si oferindu-le informatii utile. Acest trend s-a format pe pietele occidentale acum cativa ani, dar companiile romanesti au inceput sa foloseasca serviciile in urma cu numai doi ani.

Dar 2015?

Se pare ca viitorul arata optimist, industria auto fiind in top 3 al pietelor in expansiune din Romania. Sunt asteptate investitii importante in infrastructura in 2015, iar aceasta inseamna ca vor fi achizitionate mai multe autovehicule, consecinta fiind cresterea nevoii de finantare.

Ne asteptam sa avem un an foarte interesant, pe masura ce trendurile internationale vor patrunde in piata romaneasca. Aceasta va insemna, de asemenea, o crestere a standardului de calitate al serviciilor ofertate in piata. De exemplu, apropierea de o atitudine bazata pe constientizarea problemelor de mediu si obtinerea unei amprente de carbon cat mai reduse. Sunt destul de multe companii in Romania interesate de aceasta tendinta si ne asteptam ca numarul lor sa creasca in urmatorii ani. In acest segment avem in vedere atat autovehicule prietenoase cu mediul inconjurator, chiar electrice, dar si programe de pregatire pentru soferi. In mod cert este nevoie de sustinere prin dezvoltarea infrastructurii, acest segment reprezentand un trend pe care nu trebuie sa-l ignoram.

Va fi foarte interesant sa observam cum vor putea companiile de leasing operational sa ofere servicii personalizate diferitelor ramuri industriale. Spre exemplu, o companie de petrol va avea nevoi diferite fata de un lant de brutarii si de aceea suntem nerabdatori sa venim in sprijinul acestor ramuri industriale de nisa.

Cu toate acestea, costurile vor ramane in continuare un element esential pentru managerii de de companii sau flote auto, care s-au obisnuit sa primeasca serviciile pe care si le doresc la preturi confortabile. Acesta este un imbold pentru companiile de leasing operational sa devina din ce in ce mai competitive, oferind pachete de beneficii si servicii de o calitate din ce in ce mai buna clientilor. Acestea fiind spuse, ne asteapta un an cu multe provocari si suntem nerabdatori sa-l intampinam cum se cuvine!

Sursa foto: Shutterstock / Masina, leasing