"Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie un pic mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Nu uitati ca credibilitea in institutiile financiar-bancare este un pic scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare", le-a transmis luni presedintele ANPC, Marius Dunca, bancilor si IFN-urilor in cadrul seminarului "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare", organizat impreuna cu Asociatia Societatilor Financiare ALB Romania. El a aratat ca, pe de alta parte, este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare, scrie Mediafax.

Totodata, facand referire la directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.

"De asemenea, as vrea sa va aplecati mai mult asupra a ce inseamna recuperatori de creante. Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. As vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri", a spus Dunca. El a precizat ca isi doreste o comunicare institutionala mai buna intre ANPC, institutii financiar-bancare si autoritati, astfel incat sa existe o colaborare permanenta pe problemele care apar in sistem.

Citeste si:

"Din punctul nostru de vedere, al ANPC, cred ca preventia pe care trebuie s-o ducem impreuna reprezinta cheia stabilitatii si increderii. Ar trebui sa comunicam mai mult unde legea ne dam seama ca nu ajuta nici consumatorii, nici mediul de afaceri. Trebuie sa venim cu argumente, vreau sa colaboram, sa comunicam mai mult, cred ca aceste intalniri ar trebui sa fie cu caracter permanent, nu o data pe an", a punctat presedintele ANPC. El a adaugat ca ANPC va fi de partea consumatorului mereu, dar doar in cazurile in care acesta are dreptate, iar cand nu este cazul, va incerca sa gaseasca o solutie de a regla problemele.

"As vrea ca la finalul zilei sa putem iesi cu un proiect pe care sa-l inaintam parlamentarilor sau care sa vina catre ANPC", a concluzionat Dunca.