ANPC solicita bancilor si IFN-urilor sa fie mai deschise fata de clientii care au in prezent situatii dificile si sa gaseasca solutiile optime, precum si sa ia in calcul impartirea riscului valutar cu clientii, in conditiile in care increderea in sistemul financiar-bancar a scazut in ultima perioada.

"Fac un apel catre institutiile financiar-bancare sa fie un pic mai deschise sau sa aiba o deschidere mult mai larga fata de consumatorii aflati in situatii dificile in acest moment si ar trebui sa venim cu solutii optime. Nu uitati ca credibilitea in institutiile financiar-bancare este un pic scazuta, romanii nu mai au incredere, le e teama sa faca un credit si orice oferte le faceti va rog sa fie corecte, transparente si foarte foarte clare", le-a transmis luni presedintele ANPC, Marius Dunca, bancilor si IFN-urilor in cadrul seminarului "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare", organizat impreuna cu Asociatia Societatilor Financiare ALB Romania. El a aratat ca, pe de alta parte, este nevoie de o mai buna informare si educare in randul consumatorilor, acest rol revenind institutiilor financiar-bancare, scrie Mediafax.

Totodata, facand referire la directiva europeana 17/2014, care va intra in vigoare anul viitor, Dunca a facut apel la banci si IFN-uri sa se axeze si pe ce inseamna impartirea riscului valutar intre operatorii financar-bancari si consumatori, astfel incat sa se poata gasi o solutie echitabila.

"De asemenea, as vrea sa va aplecati mai mult asupra a ce inseamna recuperatori de creante. Vin sesizari la ANPC din partea consumatorilor care spun ca le sunt amenintate familiile, vecinii, sunt sunati copiii, sunt puse afise mari de recuperare in fata blocului. As vrea sa reglementam impreuna aceste lucruri", a spus Dunca. El a precizat ca isi doreste o comunicare institutionala mai buna intre ANPC, institutii financiar-bancare si autoritati, astfel incat sa existe o colaborare permanenta pe problemele care apar in sistem.

"Din punctul nostru de vedere, al ANPC, cred ca preventia pe care trebuie s-o ducem impreuna reprezinta cheia stabilitatii si increderii. Ar trebui sa comunicam mai mult unde legea ne dam seama ca nu ajuta nici consumatorii, nici mediul de afaceri. Trebuie sa venim cu argumente, vreau sa colaboram, sa comunicam mai mult, cred ca aceste intalniri ar trebui sa fie cu caracter permanent, nu o data pe an", a punctat presedintele ANPC. El a adaugat ca ANPC va fi de partea consumatorului mereu, dar doar in cazurile in care acesta are dreptate, iar cand nu este cazul, va incerca sa gaseasca o solutie de a regla problemele.

"As vrea ca la finalul zilei sa putem iesi cu un proiect pe care sa-l inaintam parlamentarilor sau care sa vina catre ANPC", a concluzionat Dunca.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri