Volumul de credite intermediate anul trecut a fost cu 11% mai ridicat comparativ cu anul 2013, in timp ce lanivelul cifrei de afaceri Kiwi Finance a consemnat o crestere de 10% fata de anul anterior. "Cele trei elemente determinante in activitatea de creditare a bancilor - veniturile populatiei, dobanzile bancare si preturile din zona imobiliara - au creat contextul economic favorabil relansarii activitatii de creditare in special pe segmentul creditelor ipotecare", arata reprezentantii Kiwi Finance.

Creditele intermediate pentru persoane fizice au reprezentat 96% din portofoliul Kiwi Finance, astfel: credite ipotecare standard 65%, credite de nevoi personale 24%, credite Prima casa 7%. Diferenta de 4% reprezinta credite pentru persoane juridice. Cresterea cea mai mare fata de anul anterior s-a inregistrat pe segmentul creditelor ipotecare standard, cu 39% mai mult fata de 2013. Cresterea a fost incurajata in principal de scaderea dobanzilor, stabilitatea preturilor pietei imobiliare si de aparitia a noi oferte in zona de locuinte.

Din punct de vedere geografic, cresterea pe creditele ipotecare a fost generata in special de Bucuresti, Timisoara, Cluj si Oradea. Valoarea medie a principalelor doua tipuri de credite intermediate in 2014 de Kiwi Finance a fost de 25.000 lei la credite de nevoi personale, respectiv de 220.000 lei la credite ipotecare.

Citeste si:

"Anul 2014 a fost pentru Kiwi Finance al treilea an consecutiv de crestere si al doilea cel mai bun an de la inceputul crizei, crestere determinata de evolutia elementelor definitorii ale pietei pe care avem expertiza intermedierea de credite. Astfel, pe masura ce dobanzile au continuat trendul de scadere din ultimii ani, cererea solvabila de creditare a crescut, cea mai mare pondere fiind inregistrata pe segmentul creditelor ipotecare", declara Anca Bidian, CEO Kiwi Finance.

Noutatile anului 2014 au fost inaugurarea activitatii diviziei dedicate intermedierii creditelor pentru persoane juridice, in special IMM-uri, extinderea partneriatelor cu bancile pentru imobilele reposedate/executate, precum si dezvoltarea in continuare a partneriatelor cu dezvoltatorii din marile orase. "Estimam ca aceasta tendinta de crestere se va pastra si in 2015, an care a inceput deja cu un volum de credite intermediat mai mare cu 50% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut", precizeaza Anca Bidian.

Principalele obiective ale anului 2015 sunt cresterea cu 15% a volumul de credite intermediate, fata de anul trecut, si consolidarea retelei nationale. Astfel, Kiwi Finance va ajunge la un volum de credite de 345 milioane lei la sfarsitul anului, ceea ce va insemna o cota de piata superioara cu 7% celei din 2014. "Strategia noastra pe acest an este in continuare aceea de a dezvolta produse cat mai adecvate, pe segmente bine definite de piata, impreuna cu cat mai multi dintre partenerii nostri si de a gasi cele mai eficiente solutii prin care sa acomodam nevoile si asteptarile clientilor cu cerintele si ofertele bancilor", a subliniat Anca Bidian.