De asemenea, numarul angajatilor va fi redus cu 15% pana la sfarsitul anului 2016, majoritatea concedierilor urmand sa aiba in 2015, relateaza Portfolio.hu. Banca intentioneaza sa se concentreze pe operatiunile unde detine o pozitie mai puternica, respectiv pe segmentul companiilor mari, mijlocii si mici, precum si pe clientii premium si cei ai operatiunilor de private banking, a declarat directorul general al Raiffeisen Ungaria, Heinz Wiedner, care a subliniat angajamentul bancii austriece pe piata ungara, scrie Mediafax.

Raiffeisen va reduce la jumatate numarul de sucursale, urmand sa se orienteze tot mai mult catre serviciile prin canale digitale, pentru a reflecta modificarea comportamentului clientilor. In urma masurilor de rentabilizare, raportul dintre costuri si venituri ar putea scadea de la peste 60% la circa 50%. Rata creditelor neperformante urmeaza sa fie redusa la un nivel de o singura cifra in urmatorii doi ani, in timp ce rata de adecvare a capitalului bancii ar putea ajunge la circa 20%.

Raiffeisen ar putea reveni la profitabilitate in Ungaria in 2016. Banca anticipeaza ca numarul de angajati ai operatiunilor pentru clienti premium si de private banking va creste cu 15%-20%, urmand sa aiba loc o crestere semnificativa a activelor pe aceste segmente, de la 320 de miliarde de forinti in prezent (1 miliard de euro).

Raiffeisen ar dori sa pastreze si 80% din actualii clienti de retail, in special prin intermediul canalelor electronice imbunatatite. Divizia ungara a Raiffeisen a inregistrat anul trecut pierderi dupa taxe in valoare de 114,7 miliarde de forinti (380 milioane euro), dupa 31,2 miliarde forinti in 2013. Pierderile uriase din 2014 au fost determinate de pierderile provocate de convertirea in forinti a creditelor in valuta. Banca a constituit in 2014, din acest motiv, provizioane de 251 de milioane de euro. Exceptand aceste provizioane, pierderile de anul trecut ar fi fost similare cu cele din 2013.