In functie de pachetul ales, clientii au la dispozitie suport din partea consultantilor de leasing operational si diferite servicii care asigura mobilitatea angajatilor. In general, companiile de leasing colaboreaza cu diferiti furnizori care asigura servicii testate, de calitate. Aceste servicii, „sarea si piperul” contractelor de leasing operational, se pot imparti in doua categorii: serviciile operationale (mentenanta, asistenta pentru vehicul si sofer, administrarea anvelopelor, autovehicul de inlocuire, administrarea carburantului sau asigurarea impotriva accidentelor) si servicii de raportare si consultanta, care vin in ajutorul managerului de flota si care au sarcina de a monitoriza evolutia autovehiculelor din flota.

Serviciile complete de mentenanta sunt unul dintre cele mai puternice argumente pentru alegerea leasingului operational. Mentenanta este un serviciu des solicitat, care ajuta clientii sa economiseasca bani, dar si timp pretios din partea angajatilor. Intretinerea periodica obligatorie se executa conform recomandarii producatorilor auto, iar astfel autovehiculele functioneaza eficient si isi amortizeaza valoarea intr-o maniera eficienta, clientul bucurandu-se de beneficiile oferite de utilizarea unui autovehicul, fara a suferi pierderi cauzate de o mobilitate redusa.

Un alt element este reprezentat de reparatiile mecanice acoperite de pachetul de servicii oferite de compania de leasing operational, care pot varia in functie de numarul si frecventa reparatiilor incluse in acest pachet. Inspectia tehnica periodica este de asemenea acoperita de planul de mentenanta propus de catre compania de leasing operational.

Atat costul ITP-ului cat si cel al reparatiilor necesare in urma inspectiei sunt acoperite. In functie de compania de leasing operational, pachetele de mentenanta variaza si pot include mentenanta preventiva sau chiar o gama completa de interventii, care sa acopere toate riscurile aferente intretinerii.

Citeste si:

Avantajele constituite de pachetele de mentenanta puse la dispozitie de catre companiile de leasing operational contribuie la crearea unei baze sanatoase de business. Angajatii companiei care beneficiaza de serviciile unei companii de leasing operational nu trebuie sa achite nicio factura in service si se pot indrepta catre orice service autorizat arondat marcii folosite, partener al firmei de leasing operational. Specialistii tehnici ai companiei de leasing vor monitoriza mentenanta efectuata in cadrul service-urilor partenere.

Astfel, printr-un contract de leasing operational full service, managementul companiei client poate concentra eforturile operationale catre activitatea principala a business-ului lor, in timp ce compania de leasing operational se ocupa de flota auto. Leasingul operational este o solutie adaptabila oricarui tip de flota auto, iar avantajele oferite de acest tip de finantare se reflecta in eficienta operationala a unei companii, dar si in performantele business-ului.

In ultimii ani din ce in ce mai multi manageri romani apeleaza la servicii care substituie clasica achizitie a unei flote auto, piata se dezvolta, iar solutia leasingului operational devine una din ce in ce mai populara si in randul clientilor care utilizeaza 1 - 5 autoturisme. Pachetele de servicii incluse in contractele de leasing operational inclina balanta in favoarea acestei forme de finantare a flotei, managerii intelegand ca este o metoda eficienta nu numai din punct de vedere financiar, dar si al resursei umane interne.

Sursa foto: Shutterstock / Leasing auto