Banca a precizat ca exercitiul de management accelerat al creditelor neperformante (NPL) desfasurat in trimestrul 4 de anul trecut si de imbunatatire a calitatii portofoliului de credite performante sunt vizibile in ambele segmente, retail si corporate. Ponderea NPL in total portofoliul a scazut la 16,3%, comparativ cu 21% in T1 2014.

In paralel, cheltuielile operationale au scazut cu 16%, ca rezultat al redimensionarii retelei teritoriale, precum si a procesului de optimizare si eficientizare a operatiunilor centralei bancii, indicatorul costuri/venituri inregistrand o imbunatatire cu 20%. In prima parte a anului, Bancpost a continuat sa fie un jucator important atat pe piata activelor, cat si a pasivelor bancare, volumul creditelor si depozitelor mentinandu-se constant fata de T1 2014. Ponderea credite/depozite a ramas subunitara, la un nivel confortabil de 84%.

Banca si-a optimizat sursele de finantare prin gestiunea activa a portofoliului de depozite retail, precum si prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Institutiile Financiare Internationale (BERD, IFC, BEI).

Citeste si:

"Procesul de transformare implementat in cadrul Bancpost a adus rezultatele asteptate. Suntem increzatori ca modelul de business orientat catre client ne va pune intr-o pozitie foarte buna, banca urmand a avea un rol important in sustinerea cresterii economiei romanesti. Principala prioritate a Bancpost ramane sustinerea clientilor nostri", a declarat George Georgakopoulos, CEO al Bancpost.

Mentinerea unei situatii confortabile a lichiditatii precum si a gradului de adecvare a capitalului peste media sistemului bancar a reprezentat si continua sa reprezinte una dintre prioritatile managementului bancii. La sfarsitul trimestrului, solvabilitatea bancii se situeaza la aproximativ 18%, nivel cu aproximativ 3 puncte procentuale peste media sistemului bancar si cu 8 puncte procentuale peste cerintele regulatorii.