Ideea a fost prezentata de catre Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, oficialilor Ministerului Finantelor Publice, care insa au fost reticenti. "Propune-ti, domnule, sa vinzi 50.000 de masini noi, fara TVA. Inseamna niste locuri de munca stabile, care inseamna taxe, impozite, o serie de alte contributii. (...) Primul raspuns al ministerului - apoi domnule, noi vom avea o gaura de TVA inmultit cu numarul de masini", a spus Stroe, la Digi24, relateaza Mediafax.

Cumparatorii de autoturisme prefera masinile vechi, mult mai ieftine, doar un sfert din cele 290.000 de masini inmatriculate anul trecut fiind noi, si nici programul guvernamental Prima Masina nu s-a dovedit util. "Nu da rezultate. Finalmente a iesit un program care te obliga pe tine, potential cumparator, la ridicarea unor bariere birocratice uluitoare", a spus Stroe.

In aprilie, aproape 7.000 de persoane, membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia, dar si rude ale acestora, au protestat in centrul orasului Mioveni, cerand Guvernului inceperea lucrarilor la autostrada Pitesti - Sibiu, modificarea Codului Muncii si exprimandu-si dezacordul fata de proiectul de regionalizare.

Citeste si:

Premierul Victor Ponta a declarat, intrebat despre protestul angajatilor Dacia, ca daca acestia "o mai tin in mitinguri, o sa se mute productia in Maroc", el facand apel la ratiune din partea liderilor de sindicat.

Prefectura Arges a anuntat, ulterior, ca directorul general pentru relatii externe din Renault, Virginie Guerin, "a dat asigurari" autoritatilor romane ca fabrica Dacia-Renault nu va fi relocata, ci va ramane la Mioveni, compania franceza intentionand sa faca noi investitii in fabrica din Romania. Vanzarile Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piata fiind in continuare Franta, cu aproape 105.893 de unitati, in timp ce in Romania livrarile au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 31,2%.