"Este vorba despre un proiect initiat de Asociatia Romana a Bancilor, sustinut de Raiffeisen Bank pe parcursul ultimilor doi ani si in urma caruia am reusit sa ne integram cu baza de date ANAF. Nu a fost tocmai usor, am trecut prin schimbari legislative, am avut multe intalniri cu specialisti din Ministerul de Finante, ANAF si ai mai multor banci din cadrul Comisiei Antifrauda de la ARB", a declarat Mihai Rauta, director executiv Risc Retail in cadrul Raiffeisen Bank.

Astfel, verificarile realizate in timp real, pe baza unui acord semnat de client, contribuie la scurtarea timpului de raspuns al bancii catre client si scuteste companiile angajatoare de procesul de emitere a adeverintelor salariale. Aceasta integrare cu baza de date a ANAF disponibila pentru sistemul bancar romanesc este o solutie inovatoare de comunicare cu autoritatile fiscale care a fost implementata doar in alte cateva tari europene, precum Bulgaria sau Slovacia.

"Acest nou flux in creditare introdus pentru client face parte din strategia bancii de a-si eficientiza operatiunile si de a gasi noi solutii pentru a imbunatati experienta clientilor in relatia cu banca. In acest caz, simplificarea documentatiei solicitate la acordarea unui credit negarantat contribuie la reducerea birocratiei si raspunde unei nevoi a clientilor de a obtine creditul repede” a spus Catalin Munteanu, Director Executiv, Aria Persoane Fizice.

Citeste si:

Potrivit bancii, acesta este un prim pas important in simplificarea proceselor bancare utilizand baze de date si solutii integrate in colaborare cu autoritatile nationale, iar lucrurile vor continua in asa fel incat sa conduca la decizii mai rapide, mai simple si la costuri mai mici pentru populatie, companii si banci.

Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 7.700 de companii. Reteaua teritoriala a Raiffeisen Bank numara 527 de unitati, peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 13.000 de EPOS-uri.