• Presiunea este mare. Pe de o parte, este cea din partea concurentilor nostri, iar, pe de alta parte, din partea clientului, care se confrunta cu dificultati financiare. Clientii doresc sa-si reduca din costuri, iar auditul este de cele mai multe ori un "must" nu e neaparat dorit.
  • Presiunea este ridicata si din partea firmelor mici de audit, care poate nu investesc la fel de mult ca noi in pregatirea personalului, in obtinerea unor calificari internationale si isi permit niste cotatii mai reduse.
  • M-as referi la o piata care ne este foarte putin accesebila, aceea a auditului fondurilor europene. Accesul este foarte redus, criteriile de selectie nu tin neaparat de competenta, de expertiza, de reputatia auditorului, ci de costul cel mai scazut.
  • Suntem surprinsi sa contatam ca sunt cotatii oferite care nu sunt sustenabile si acopera eventual doar costurile de deplasare pentru auditor din Cluj care obtine, de exemplu, un proiect in Constanta.
  • In ceea ce priveste dimensiunea onorariilor, sunt scaderi si de 20-30% fata de 2007. Sigur ca este foarte important sa ne adaptam, in primul rand, fiind mai eficienti, avand personal cu o pregatire adecvata fara a exista timp pierdut foarte mult. Incercam si noi sa ne optimizam costurile pentru a face fata unei astfel de presiuni asupra tarifelor.