"Fata de anul trecut, suntem in crestere cu 20% pe numar de credite (pe segmentul IMM - n.r.), pentru mine e mult mai relevant numarul, care iti arata cati antreprenori au putut sa angajeze credite. Pe partea retail avem o crestere de 35%. As vorbi mai degraba despre un avion care are doua motoare, unul este pretul, deja pretul finantarii nu mai e un element care sa cantareasca atat de mult in cosul total de investitii al unui antreprenor, deci e accesibil", a declarat Szekely joi la un summit bancar, scrie Mediafax.

El a punctat ca celalalt motor al avionului este increderea antreprenorilor, care se imbunatateste treptat, avand in vedere cresterea consemnata pe partea de investitii, indicand "semne bune".

"Sigur ca volumele de finantare au fost poate mai mari putin anul trecut, dar sunt convins ca vor fi bune si spre finalul anului curent, pentru ca iarasi vom intra pe fondurile nerambursabile si atunci vor trebui co-finantari, finantari-punte, deci avem toate sansele sa crestem ponderea creditelor de investitii, care este lucrul cel mai important. Am asteptat patru ani sa crestem procentul creditelor de investitii de la 20%, uneori chinuit pe la 25%, sa ajungem macar la 40%, acolo este motorul", a afirmat directorul BT.

El a atras atentia ca nu trebuie uitate lectiile invatate in timpul crizei, dar ca aceasta a fost depasita, iar bancile si clientii trebuie sa se concentreze pe evolutia viitoare. "As spune sa nu uitam lectiile pe care le-am invatat in timpul crizei, dar sa nu-ti petreci viata uitandu-te in oglinda retrovizoare, sa nu uitam ca am trecut totusi de criza. In momentul de fata, intr-adevar, apetitul de creditare al bancilor este concentrat pe clientii cu situatii financiare bune si acolo se da inclusiv o lupta cu pretul, ceea ce denota ca apetitul de risc nu neaparat s-a imbunatatit, ca nu neaparat ne-am deschis spre creditare", a mentionat Szekely.

Citeste si:

Directorul Bancii Transilvania s-a aratat convins ca acest lucru va avea loc in cele din urma, in functie de cererea de creditare si de consum, considerand ca bancile trebuie sa lase clientii sa-si urmeze calea economica. BT a acordat in primul trimestru peste 30.500 de credite noi companiilor si persoanelor fizice, a caror valoare totala a fost de 1,89 miliarde lei. Dintre acestea, pentru retail au fost acordate imprumuturi de 586 milioane lei.

Soldul net al creditelor a urcat cu 1,7% de la sfarsitul anului trecut, la 17,81 miliarde lei, iar cel brut a avansat cu 0,9%, la 20,19 miliarde lei, in conditiile in care banca a scos in afara bilantului credite neperformante cu intarzieri de peste 360 de zile, acoperite integral cu provizioane, in valoare totala de 299 milioane lei.

Institutia a consemnat un profit net de 151,52 milioane lei (34,4 mil. euro), in crestere cu 46,5%, cu toate ca a constituit provizioane nete pentru neperformante de 142 milioane lei, iar activele au urcat cu 1,2%, la 36,06 miliarde lei. Numarul de clienti activi ai bancii a crescut cu 7,4%, de la 1,78 milioane la 1,91 milioane de clienti, banca concetrandu-se pe clientii retail si IMM si pe segmentele specializate.

Sursa foto: Oglinda retrovizoare/Shutterstock.com