Fostul vicepremier Liviu Dragnea anunta in luna martie a anului trecut ca TAROM va relua din vara lui 2014 zborurile pe ruta Bucuresti-Beijing-Bucuresti, oprite in 2003 din ratiuni economice. "Conducerea companiei a incercat de mai multe ori sa obtina drept de survol, a trimis mai multe scrisori guvernului rus pentru a-i solicita acest lucru, a incercat sa ia legatura cu ei si prin Ministerul Transporturilor, si prin Ministerul de Externe. Au existat chiar si cateva intalniri cu ambasadorul Rusiei la Bucuresti, ultima avand loc acum cateva saptamani. Acesta nu a venit cu niciun raspuns de la Moscova", au declarat pentru Mediafax surse din TAROM.

Din punct de vedere economic, traversarea spatiului aerian al Federatiei Ruse pentru a ajunge la Beijing este cea mai viabila solutie, fiind cea mai scurta distanta si o singura taxa de platit. In plus, avioanele TAROM nu pot zbura mai mult de zece ore fara intrerupere. TAROM are o flota de 23 de aeronave, din care jumatate au peste 20 de ani vechime.

Compania va incheia acest an cu pierderi de opt milioane de lei, conform bugetului de venituri si cheltuieli. Veniturile operatorului sunt estimate la 1,53 miliarde lei, iar investitiile planificate se ridica la 92,9 milioane lei. TAROM are circa 2.000 de salariati, isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor si este membra a aliantei SkyTeam din anul 2010. Compania nationala opereaza peste 50 de destinatii proprii si destinatii deservite de partenerii code share.