Romanii, cu sau fara experienta de business, isi pot transforma in realitate ideile sau planurile de afaceri ce raspund unei probleme sociale dintr-o comunitate, prin inscrierea intr-o competitie care ofera finantari de pana la 32.000 de euro pentru fiecare din cele zece business-uri castigatoare.

Pana pe 6 iulie, antreprenorii, reprezentantii SRL-urilor, PFA-urilor, intreprinderilor individuale, ONG-urilor etc., se pot inscrie in competitia "Fabricat in Tara lui Andrei", in cadrul careia OMV Petrom ofera finantari totale de peste 350.000 euro si doi ani de consultanta pentru crearea de afaceri sociale.
In luna august, juriul "Fabricat in Tara lui Andrei" va selecta 35 de finalisti. Acestia vor parcurge o etapa de pregatire, in care vor primi consultanta axata pe nevoile individuale ale fiecarui finalist si sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor (realizarea unui studiu de piata, fabricarea unui prototip al produsului, etc.).
Castigatorii vor fi anuntati in luna aprilie 2016 si vor primi finantare nerambursabila de pana la 32.000 de euro fiecare, pentru a demara afacerile sociale.
Competitia este deschisa tuturor care isi doresc sa initieze o afacere sociala in una dintre cele 29 de comunitati vizate de proiect:
Judetul Arges: Micesti
Judetul Bacau: Zemes; Moinesti; Slanic Moldova
Judetul Bihor: Suplacu de Barcau; Marghita
Judetul Buzau: Scortoasa; Tisau; Berca
Judetul Constanta: Corbu
Judetul Dambovita: Moreni; Aninoasa; Gura Ocnitei
Judetul Giurgiu: Clejani; Marsa
Judetul Gorj: Bustuchin, Turburea, Ticleni
Judetul Olt: Movileni, Poboru
Judetul Prahova: Poiana Campina; Podenii Noi; Scorteni
Judetul Salaj: Marca
Judetul Teleorman: Videle; Cosmesti; Silistea; Scurtu Mare
Judetul Valcea: Madulari
Orice persoana fizica/organizatie de pe teritoriul Romaniei este eligibila pentru a participa la "Fabricat in Tara lui Andrei"; conditia este ca activitatea afacerii sociale inscrise in competitie sa se desfasoare intr-una dintre cele 29 de comunitati mentionate.

Care sunt criteriile de evaluare pe baza carora se vor alege cei 35 de finalisti?
Criteriile de selectie a celor 35 de finalisti care vor intra in etapa de planificare a ideilor de afaceri sociale sunt, in ordinea relevantei:

• Motivatia participantilor si dorinta de implicare in procesul competitiv de planificare a afacerii.
"Dorim sa identificam si sa sprijinim oamenii cei mai pasionati si motivati, cu abilitati de leaderi, deoarece credem ca pasiunea lor e un element important in succesul afacerilor sociale. In formularele de inscriere se regasesc o serie de intrebari legate de motivatia pentru a infiinta o afacere sociala, motivele pentru care a fost aleasa comunitatea respectiva, alte proiecte desfasurate in comunitate etc. Va rugam sa acordati o atentie deosebita acestor intrebari. In procesul de selectie, evaluatorii vor acorda o atentie deosebita raspunsurilor dumneavoastra prin care descrieti motivatia de a participa la aceasta competitie", se precizeaza pe site-ul competitiei.
• Implicarea in prezent in activitati legale, cu impact financiar si/sau social inteles si masurat de participanti.
"Vom selecta organizatii legal infiintate si inregistrate in Romania, ce desfasoara activitati economice si/sau sociale cu impact semnificativ si care pot dovedi ca au o echipa puternica, stabila, un lider implicat in dezvoltarea organizatiei. Pentru aceasta, incurajam organizatiile inscrise sa descrie in detaliu activitatile pe care le desfasoara si rezultatele majore obtinute. In ceea ce priveste persoanele fizice, ii vom selecta pe cei cu abilitati si experienta antreprenoriala, oameni cu capacitatea de a initia si implementa un proiect trecand peste greutati si obstacole. Cautam oameni cu simt practic, cu abilitati de lideri, pasionati de rezolvarea de probleme sociale si ambitiosi. Prin urmare, in formularul adresat persoanelor fizice se regasesc intrebari prin care solicitam exemple de situatii in care au fost dovedite aspectele mentionate mai sus", explica organizatorii.
• Existenta unui istoric organizational sau personal legal, transparent si etic. Pentru a cunoaste istoricul persoanelor sau organizatiilor care se vor inscrie, formularele includ intrebari legate de activitati desfasurate, rezultate financiare, impact social, proiecte personale, forme prin care este condusa organizatia, diplome obtinute etc.
• Existenta unei idei de afacere sociala. In etapa de inscriere in competitie nu este nevoie sa aveti scris un plan de afaceri. Organizatiile sau persoanele care sunt intr-un stadiu mai avansat de implementare sau dezvoltare a ideii lor de afacere sociala vor intra in proces in etapa corespunzatoare stadiului de dezvoltare a ideii existente.
Dintre toate inscrierile, 50 vor fi preselectate pe baza evaluarii documentelor inscrise. Lista proiectelor preselectate va fi afisata pe site-ul competitiei pana cel tarziu 24 iulie.
Reprezentantii celor 50 de proiecte preselectate vor fi contactati prin e-mail de organizator si vor fi invitati sa participe in cadrul unor discutii desfasurate prin Skype.
In urma acestora, se vor selecta 35 de proiecte care vor participa in urmatoarele etape ale programului. Aceste etape ulterioare sunt caracterizate printr-o serie de criterii de evaluare cu potential de eliminare pentru echipele care nu corespund acestora: implicarea activa a echipelor de lucru in cadrul discutiilor individuale si in cadrul atelierelor de grup, incadrarea in termenele de activitate prestabilite, dezvoltarea unor idei de afaceri sociale fezabile, calitatea documentelor elaborate, buna colaborare cu echipa de organizare.

Ce este impactul social si care sunt categoriile defavorizate pe care le poate ajuta ideea de business?
Impactul social al unei afaceri se produce prin numarul de locuri de munca create pentru persoane apartinand grupurilor defavorizate: someri de lunga durata, intretinatori de familii numeroase, mame singure, persoane cu dizabilitati sau altele.
Alte aspecte care tin de evaluarea obiectivelor de impact social pot fi: crearea sau dezvoltarea de servicii sociale sau produse necesare comunitatii; sprijinirea micilor producatori din comunitate (de exemplu: fermieri, producatori agricoli, apicultori etc.) in vederea asigurarii unei piete de desfacere pentru produsele acestora si, implicit, asigurarii unor venituri suplimentare pentru localnici; crearea de programe de insertie profesionala pentru persoanele din grupuri defavorizate; crearea unor programe de formare profesionala pentru persoanele din comunitate etc.

Ce este o afacere sociala?
Afacerile sociale reprezinta afaceri viabile economic care, prin insasi activitatea lor, contribuie la rezolvarea unei probleme sociale. Ele creeaza locuri de munca si pot fi o solutie pentru dezvoltarea pe termen lung a comunitatilor.
"Fabricat in Tara lui Andrei" ia in considerare o serie de criterii (Definire cadru inspirata de Social Enterprise Alliance - asociatie ce grupeaza peste 900 de membri – actori din antreprenoriatului social din America de Nord. Criteriile specifice pe care urmeaza sa le respecte aplicantii vor fi detaliate in cadrul documentatiei tehnice) ce disting afacerile sociale de alte tipuri de activitati cu scop comercial sau social:
• Afacerile sociale raspund in mod direct unei nevoi sociale critice a unei comunitati - fie prin propriile produse sau servicii, fie angajand un anumit numar de persoane dezavantajate din comunitatea respectiva.
• Activitatile lor comerciale sunt principala sursa de venit stabila pe termen lung.
• Bunastarea comunitatii este scopul lor fundamental. Astfel, afacerile sociale vor reinvesti profitul obtinut in activitati ce au ca obiectiv rezolvarea respectivei nevoi a comunitatii.
• Afacerile sociale promoveaza activitati prietenoase cu mediul inconjurator. In viziunea "Fabricat in Tara lui Andrei", afacerile sociale creeaza locuri de munca acolo unde este mai mare nevoie de ele, iar rezolvarea problemei sociale este pe termen lung.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri