Studiul, desfasurat in perioada 6-20 mai, arata ca la mai mult de jumatate (50,4%) din cei aproape 1.000 de respondenti li s-a furat bicicleta cel putin o data. Desi marea majoritate a pagubitilor au raportat furtul bicicletei la Politie, pe Facebook si pe forumuri specializate, mai mult de o treime (33%) au preferat sa nu faca nimic. Asta in conditiile in care aproape jumatate din bicletele furate aveau o valore cuprinsa intre 500 si 2.000 de ron.

Optiunile pentru protejarea bicicletei raman impartite in continuare intre antifurt (54,3%) si asigurare (37%), in timp ce marea majoritate a biciclistilor participanti la studiu (72,9%) sunt de acord ca nu se adopta toate masurile necesare pentru a combate furturile de biciclete.

Sansa de a ramane fara bicicleta creste daca aceasta are culoarea negra sau albastra si daca bicicleta este utilizata frecvent sau zilnic, iar Bucurestiul ramane in topul preferintelor pentru hotii de biciclete, cele mai vizate zone fiind Piata Romana , Universitate, Militari si Pantelimon.

Citeste si:

Un aspect interesant relevat de studiu a fost si acela ca cele mai multe biciclete sunt furate din scarile de bloc (39,5%), spatiul public (26,7%), din curti (13,3%) sau garaje (4,5%), iar anotimpurile preferate sunt primavara (31,7%) si vara (47,9 %). Chiar daca este zi, sau bicicleta prezinta un sistem antifurt, acest aspect nu i-a impiedicat pe hoti sa fure: peste 57% dintre furturi au loc in timpul zilei, iar in 69,5% din cazuri bicicletele aveau sisteme antifurt.

Pentru a veni in sprijinul comunitatilor de biciclisti, Otto Broker de Asigurare a lansat, in toamna anului trecut, Otto Velo, prima polita de asigurare pentru biciclete, in cadrul unui parteneriat strategic incheiat cu Grawe Romania Asigurare. Produsul, o premiera pentru piata locala de asigurari, reprezinta un pachet unic de servicii, care acopera doua riscuri majore - furtul si talharia - la care sunt expusi preponderent, proprietarii de biciclete.

Sursa foto: Shutterstock / Biciclete