Aproape jumatate dintre accidente se produc in parcare si in timpul manevrelor necesare parcarii, iar principalele cauze sunt legate de dimensiunea masinii si vizibilitatea slaba de jur imprejurul masinii. Furgonetele si autovehiculele de tip SUV sunt cel mai frecvent implicate in accidente in parcare, potrivit unei initiative de cercetare Allianz despre accidentele care se petrec in parcare si in timpul manevrelor pentru parcare.

In jur de 40% din accidentele auto soldate doar cu daune materiale au loc in parcare, sau in timpul manevrarii masinii in parcare. Marea majoritate a incidentelor se intampla atunci cand se efectueaza manevre in marsarier (peste 70% din daunele RCA si in jur de 85% din daunele Casco).

In 8 din 10 cazuri, accidentele se intampla in timpul manevrelor sau la iesirea din parcare (84%); incidentele se petrec mai rar la intrarea in parcare (16%). Soferii cu varsta de peste 65 de ani produc cu 30% mai multe accidente in parcare sau in timpul manevrelor de parcare, comparativ cu cei cu varsta cuprinsa intre 25 si 64 de ani.

Acestea sunt concluziile unei cercetari realizata de Centrul Allianz pentru Tehnologie impreuna cu Continental AG. Acest proiect amplu, ce analizeaza aproape 3.500 accidente de circulatie a fost sustinut de Universitatea de Stiinte Aplicate din Munchen si de catre Universitatea Tehnica din Munchen.

Cele mai multe accidente in parcare, la manevre in marsarier

Aproape jumatate din daunele RCA (41,7%) au rezultat din lovirea unui autovehicul stationar de catre un altul, atunci cand acesta din urma realizeaza parcarea cu spatele si una din cinci manevre ale soferilor (20,1%) a avut ca rezultat ciocnirea a doua masini, atunci cand acestea realizau manevre in marsarier pentru a iesi din parcare. "Frecventa acidentelor care se petrec in parcare, ca urmare a manevrelor de parcare a crescut cu peste 30% pe parcursul ultimilor 10 ani.

Aceste accidente ajung sa reprezinte pana la 44% din daunele RCA ce se soldeaza cu pagube materiale si 39% din daunele Casco" explica Rüdiger Hackhausen, Directorul de Daune in cadrul Allianz Versicherungs-AG, subliniind astfel importanta acestui aspect. Dauna medie RCA pentru aceste accidente se ridica la aproximativ 1.700 Euro, in vreme ce dauna medie casco in astfel de situatii ajunge la 2.100 Euro.

Accidentele petrecute in parcare pot cauza rani grave!

Proportia daunelor RCA (cauzate de accidente produse in parcare) ce implica vatamari corporale este cu 4% mai mica decat cea a daunelor RCA ce implica numai daune materiale. Cu toate acestea, accidentele auto care implica pietoni sau biciclisti pot cauza rani grave.

Notabil este faptul ca aceste accidente, conform concluziilor studiului, au fost cauzate exclusiv de manevre in marsarier. Pietonii care au fost afectati intr-o mai mare masura (doua treimi) sunt cei cu varsta de peste 65 de ani.

Schimbarea formei autovehiculelor, principala cauza

Principala cauza a cresterii numarului de accidente ce se petrec in parcare, in timpul manevrarii masinii este reprezentata de schimbarea formei autovehiculelor si de cresterea continua a urbanizarii. In ultimele decenii, a existat tendinta de a construi masini mai late si mai lungi, in vreme ce spatiile de parcare au ramas la fel.

Analizele arata faptul ca furgonetele si SUV-urile sunt implicate mai frecvent in accidente petrecute in timpul parcarii si manevrelor din parcare. Proportia acestui tip de accidente este mai mare cu 30% comparativ cu ponderea accidentelor ce implica masini mici sau compacte. In plus, vizibilitatea soferilor a fost redusa considerabil, in special prin parbrizul din spate si prin geamurile laterale, ca urmare a schimbarilor de structura si design.

Asistenta la parcare ne poate ajuta sa evitam accidente

Studiul arata ca numeroase sisteme de asistenta la parcare, instalate in autovehicule la ora actuala sunt de folos doar intr-o oarecare masura atunci cand este vorba de evitarea accidentelor in timpul parcarii. Aceste sisteme nu acopera lateralele masinii si astfel nu iau in calcul o serie de riscuri. In plus, numerosi soferi se bazeaza prea mult pe sistemele de asistenta la parcare si adesea nu reactioneaza suficient de repede.

”Sisteme inteligente de asistenta a soferului, asa cum este cazul asistentei automate de parcare si a sistemului autonom de franare de urgenta, ar putea contribui semnificativ la reducerea riscului in viitor”, explica Wolfgang Fey, Director al Segmentului Surround View in cadrul Driver Assistance Systems Continental.

Sursa foto: Shutterstock / Parcare

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri