Primele brute subscrise de Allianz-Tiriac Asigurari in primul semestru s-au majorat cu 7,3%, la 530 milioane lei, cresterea fiind generata in special de avansul pe segmentul non-auto, politele de viata consemnand un plus de 10%, iar cele de asigurari generale de 7%, a anuntat joi compania.

"Avansul veniturilor a fost dublat de majorarea semnificativa a profitului operational, care a urcat la o valoare de 40,2 milioane lei aferenta activitatilor derulate in primele 6 luni ale anului curent, dupa ce, in primul trimestru, acelasi indicator se situa la un nivel de 14,9 milioane de lei", se arata intr-un comunicat al asiguratorului, citat de Mediafax.

Veniturile din asigurari generale au crescut cu 7% fata de prima jumatate a anului trecut, de la 441,4 milioane lei la 472,3 milioane lei, in conditiile in care segmentul non-auto a contribuit cu peste 142 milioane de lei, in urcare cu 16%. Atat asigurarile de bunuri si proprietati, cat si cele de persoane au consemnat cresteri de doua cifre.

"Suntem in grafic in privinta dezvoltarii portofoliului de asigurari generale. Mizam pe dezvoltarea superioara a afacerilor non-auto, iar aici discutam atat de politele de asigurare a bunurilor si proprietatilor, cat si de cele de accidente sau sanatate", a declarat directorul general al companiei, Remi Vrignaud. Allianz-Tiriac a platit daune pentru portofoliul de asigurari generale de 216,2 milioane lei in primele sase luni, cea mai mare pondere revenind politelor auto, Casco si RCA.

"De altfel, la fel ca pentru intreaga piata locala, la nivelul portofoliului Allianz-Tiriac se confirma tendinta de crestere a valorii si a ponderii indemnizatiilor pentru vatamari corporale si daune morale in despagubirile RCA. In consecinta, se mentine necesitatea impunerii unor practici unitare in ceea ce priveste stabilirea cuantumului indemnizatiilor acordate pentru vatamari corporale si daune morale", se noteaza in comunicat.

Pe segmentul asigurarilor de viata, compania a realizat subscrieri de 57,7 milioane de lei, cu aproximativ 10% mai mult fata de perioada similara a anului trecut, crestere sustinuta de asigurarile cu componenta investitionala (de tip unit-linked) , care au inregistrat un avans de 14%, iar produsele traditionale au fost pe plus cu 6%.

"Contextul actual, caracterizat de un nivel redus al dobanzilor, pare sa evidentieze o reorientare a unui numar din ce in ce mai mare de clienti catre produsele de asigurari de viata ce ofera accesul la programe investitionale cu diferite grade de risc. Cei mai multi clienti continua sa opteze pentru programele cu risc investitional scazut, care directioneaza capitalurile catre instrumente de tipul obligatiunilor guvernamentale", a mai spus Vrignaud.

In structura portofoliului de asigurari de viata cele traditionale au o pondere de 55% la realizarea veniturilor, restul revenind produselor cu componenta investitionala. Asiguratorul avea la finele lunii iunie o solvabilitate peste cerintele minime legale (de 100%), cu o rata de 424% pe segmentul asigurarilor generale (in conformitate cu normele Solvency I) si de 416% pe cel al asigurarilor de viata.

"Sub aspectul stabilitatii, ramanem fideli abordarii noastre istorice: nu facem compromisuri atunci cand e vorba despre solvabilitate, despre capitalizare, despre capacitatea de a face fata si celor mai adverse scenarii. Recentele teste de stres analizate de ASF arata, fara echivoc, ca avem capacitatea sa ne respectam toate promisiunile pe care le facem clientilor nostri", a punctat directorul general al Allianz-Tiriac.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri