Actul normativ prevede organizarea si functionarea in cadrul aparatului propriu al ANAF a Directiei de executare silita cazuri speciale, precum si a structurilor teritoriale subordonate organelor fiscale, cu atributii in coordonarea si monitorizarea modalitatilor de executare silita, inclusiv a valorificarii bunurilor sechestrate prin modalitatile prevazute de lege, precum si a aplicarii masurilor asiguratorii, informeaza Guvernul, printr-un comunicat de presa, relateaza Mediafax.

Potrivit sursei citate, va fi infiintat un post de secretar general adjunct, care va coordona in mod direct Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Unitatea de imprimerie rapida si Directia generala de buget si contabilitate. Secretarul general – functie aflata acum in schema ANAF – va coordona direct Directia generala de organizare si resurse umane, Serviciul de comunicare, relatii publice si mass-media, precum si proiectele cu finantare externa la nivelul ANAF.

De asemenea, actul normativ stabilieste suplimentarea cu 1.000 a numarului total de posturi alocat institutiei. Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza etapizat, cu incadrarea in prevederile bugetare anuale aprobate de ordonatorul principal de credite. Urmare a acestei decizii, numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al ANAF si unitatile subordonate va fi de 27.949, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor.

Citeste si:

O alta modificare vizeaza organizarea si functionarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili. In prezent, aceasta directie isi desfasoara activitatea in cadrul aparatului propriu al ANAF si nu are personalitate juridica. Potrivit noilor reglementari, Directia va functiona ca organ fiscal cu personalitate juridica si buget propriu, in subordinea presedintelui ANAF, masura recomandata, printre altele, si de catre Fondul Monetar International, in Raportul intocmit in luna august 2015, precizeaza Guvernul.

Prin ordin al presedintelui ANAF, vor fi stabilite organizarea si functionarea acestei directii si va fi numit directorul general care va conduce aceasta structura. In acelasi timp, Directiei verificari fiscale, care gestioneaza programul de crestere a conformarii voluntare a persoanelor cu venituri mari, va fi reorganizata la nivel de directie generala, sub denumirea Directia generala control venituri persoane fizice.