Romanii care au litigii cu bancile sau institutiile financiare nebancare (IFN) vor putea sa isi depuna dosarele la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (Centrul SAL) incepand de anul viitor, cand institutia independenta isi va incepe propriu-zis activitatea.

“Ne dorim ca de la inceputul lunii ianuarie 2016 sa incepem activitatea si sa primim primele dosare pentru solutionare. Facem insa demersuri pentru a incepe activitatea chiar si mai devreme. Regulamentul de organizare al centrului SAL se afla momentan in dezbatere publica”, a declarat Alexandru Paunescu, seful departamentului juridic al Bancii Nationale a Romaniei.

Noua entitate va oferi gratuit solutii pentru disputele dintre banci si clientii acestora, insa deciziile nu vor avea caracter obligatoriu, fiind nevoie ca ambele parti sa fie de acord cu rezolvarea propusa de Centrul SAL.

Conducerea Centrului SAL va fi asigurata de un Colegiu de Coordonare format din cinci membri desemnati, cate unul, de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Asociatia Romana a Bancilor (ARB), Banca Nationala a Romaniei (BNR) si asociatiile de consumatori, si un membru independent ales de catre cei patru membri desemnati. Alexandru Paunescu este reprezentantul BNR in Centrul SAL.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri