“Ne dorim ca de la inceputul lunii ianuarie 2016 sa incepem activitatea si sa primim primele dosare pentru solutionare. Facem insa demersuri pentru a incepe activitatea chiar si mai devreme. Regulamentul de organizare al centrului SAL se afla momentan in dezbatere publica”, a declarat Alexandru Paunescu, seful departamentului juridic al Bancii Nationale a Romaniei.

Noua entitate va oferi gratuit solutii pentru disputele dintre banci si clientii acestora, insa deciziile nu vor avea caracter obligatoriu, fiind nevoie ca ambele parti sa fie de acord cu rezolvarea propusa de Centrul SAL.

Conducerea Centrului SAL va fi asigurata de un Colegiu de Coordonare format din cinci membri desemnati, cate unul, de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Asociatia Romana a Bancilor (ARB), Banca Nationala a Romaniei (BNR) si asociatiile de consumatori, si un membru independent ales de catre cei patru membri desemnati. Alexandru Paunescu este reprezentantul BNR in Centrul SAL.