Cei mai multi dintre romani prefera sa-si plateasca utilitatile in numerar si sunt reticenti la ideea de a folosi metodele electronice de plata. Potrivit Alpha Bank, 82% dintre consumatori opteaza pentru metoda traditionala de plata si anume, cash-ul. De asemenea, romanii prefera sa se deplaseze la sediile furnizorilor pentru a-si plati facturile in detrimentul metodelor de plata de la distanta.

Florin Branici a explicat, in cadrul conferintei Banking 2.0, organizata de Wall-Street.ro, cu sprijinul Alpha Bank, ca reticenta consumatorilor este cauzata de tehnologia complexa pe care metodele electronice o presupune si asocierea acesteia cu un anume grad de nesiguranta. Acestea sunt principale argumente invocate de clienti pentru a justifica comportamentul reticent in fata metodelor electronice de plata a facturilor.

In ceea ce priveste schimbarea comportamentului clientului, exista mai multi factori care impiedica acest lucru: „ In primul rand, perceptia ca instrumentele si metodele electronice de plata sunt complicate, complexe, greu de utilizat”, explica Florin Branici. „Alte piedici sunt perceptia privind siguranta tranzactiilor, atat in ceea ce priveste securitatea informatiilor, cat si incertitudinea ca obiectul platii va fi recunoscut de beneficiar, in cazul nostru furnizorul de servicii, si, nu in ultimul rand, educarea consumatorului si echiparea acestuia cu instrumente”.