BRD Groupe Societe Generale a realizat in trimestrul al treilea un profit de 110 milioane lei, ajungand la finele lunii septembrie la 380 milioane lei, fata de nivelul de 38 milioane lei in primele noua luni din 2014, pe fondul scaderii costurilor de risc, iar activele au avansat la 47,6 miliarde lei.

La jumatatea anului, BRD a raportat un profit de 270 milioane lei si active de 47 miliarde lei, acestea revenind la nivelul de la sfarsitul anului 2013, dupa ce anul trecut s-au plasat la 45,18 miliarde lei, scrie Mediafax.

Grupul a inregistat un venit net bancar in crestere in ultimele doua trimestre, cu circa 2% in fiecare trimestru, insa a scazut fata de primele noua luni ale anului trecut cu 5,4%, la 1,86 miliarde lei, intrucat marja neta a fost afectata negativ de ratele de dobanda mici din piata, venitul net din comisioane a fost influentat de anularea sau reducerea unor comisioane pentru clienti persoane fizice, dar si ca urmare a unui efect de baza nefavorabil, respectiv venituri nerecurente din servicii de finante corporative inregistrate in iulie 2014, se arata intr-un comunicat al BRD transmis joi Bursei de Valori Bucuresti.

Cheltuielile operationale au fost reduse cu 0,6%, la 954 milioane lei, iar cele imobiliare, de comunicare si de consultanta au inregistrat scaderi pe fondul unei administrari mai bune a costurilor. Indicatorul cost/venit a fost de 51,3%.

BRD a redus rata creditelor neperformante (NPL) la 18,5%, de la 21,1% in primele noua luni ale anului trecut, ca urmare a operatiunilor de stergere de creante depreciate. Gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane IFRS a crescut de la 71,5% la 76%.

Declinul costului net al riscului (-53,1% la nivelul Grupului, fata de perioada similara a anului trecut) a reprezentat factorul principal pentru cresterea profitului, astfel ca rentabilitatea anualizata a capitalurilor proprii (ROE) a ajuns la 8,6%.

"Rezultatele Grupului BRD la finalul primelor 9 luni ale anului 2015 au fost influentate de revenirea activitatii de creditare pe segmentul clientilor persoane fizice si la nivelul categoriei marilor clienti corporativi, un declin substantial al costului riscului si o gestiune proactiva a cheltuielilor. Revenirea graduala a cererii de creditare ofera semne incurajatoare de continuare a cresterii trimestriale a veniturilor", a declarat in comunicat Philippe Lhotte, CEO al BRD.

Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD a crescut cu 1,3% fata de finele anului trecut, stimulat de segmentul de retail si cel de clienti corporativi mari, pentru cel din urma soldul finantarilor nete urcand cu 3,3%. Cresterea portofoliului de credite retail cu 3,5% fata de inceputul anului a fost sustinuta de creditele imobiliare.

Volumul creditelor noi pentru clientii persoane fizice a crescut cu 17%, la 3,7 miliarde lei, datorita programului Prima Casa, imprumuturile noi prin programul guvernamental avand o pondere de 27% din totalul creditelor noi. Stocul de depozite ale Grupului BRD au urcat cu 7,1% fata de finele anului trecut si cu 13,1% comparativ cu 30 septembrie 2014, datorita disponibilitatilor in conturi curente (+39,5% in dinamica anuala).

Raportul intre credite nete si depozite a ajuns la 70,1%, in urcare cu 4,4 puncte procentuale fata de 31 decembrie anul trecut, insa in scadere cu 11,4 puncte procentuale comparativ cu septembrie 2014. Indicatorul de solvabilitate al BRD se situa dupa primele trei trimestre la 17,2% la nivel individual, conform Basel III, peste cerinta reglementara (10%), fiind similar cu nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, de 17,1%. Actiunile BRD sunt cotate la Bursa de Valori Bucuresti, banca avand o capitalizare de aproape 8,35 miliarde lei.

Sursa foto: BRD in Bucuresti/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri