Minimele istorice atinse de dobanzile pasive (la depozite) arunca o alta lumina asupra produselor de bancassurance. Avantajul acestora? Randamentele superioare oferite de aceste produse fata de dobanzile bancare. Daca sistemul asigurarilor private de pensii nu functioneaza inca in Romania, iar randamentele la economiile populatiei in banci scad de la o zi la alta, piata financiara romaneasca a inceput sa se diversifice si sa ofere clientilor produse noi care sa suplineasca partial cele doua carente enumerate. In urma cu doi - trei ani, BRD Groupe Société Générale a lansat doua produse de tip bancassurance, Stejar si Brad. Acum, ABN Amro Bank a lansat alte produse de acelasi gen, Start-Up si Reward. Sistemul de bancassurance presupune un parteneriat strategic intre o companie de asigurari si o banca.

Prin intermediul bancii, respectiv al personalului din sucursalele acesteia, se distribuie produsele companiei de asigurari catre clientii bancii. Rolul din ce in ce mai important detinut de bancassurance este subliniat si de faptul ca peste 50% din veniturile din prime realizate de asiguratorii specializati in asigurari de viata din Europa de Vest provin din sectorul de bancassurance. Cele patru produse de acest gen existente pe piata romaneasca au la baza componenta investitionala pe termen lung, timp de minimum doi ani, economiile facute de clienti neputand fi retrase. Istoricul BRD Groupe Société Générale arata ca aceste tipuri de produse de economii si investitii care au uneori atasate si o asigurare de viata minimala au intrecut cu mult randamentul celorlalte tipuri de investitii. In cazul produsului Stejar in lei, randamentul din ultimul an a fost de 16,2%. In cazul produsului Brad, in euro, randamentul in perioada martie 2004 - martie 2005 a fost de 6,65%, cu mult peste cea mai mare dobanda din piata de la depozitele in euro, de 4,25%.

Atat produsele BRD Groupe Société Générale, cat si mai recentele lansate ale ABN Amro Bank, presupun o economisire anuala a unei anumite sume, in cazul BRD de 180 de euro pe an sau 2.000 de euro intr-o singura transa, in cazul ABN de 1.000 de euro pe an. Clientul are posibilitatea de a alege daca depunerile sunt lunare, trimestriale, semestriale sau anuale. Tot clientul este cel care alege intre doua sau trei variante de plasament al banilor economisiti.

Variantele de plasament se aleg in functie de apetitul pentru risc al fiecarui individ. Exista astfel variante care permit investirea in procent de 100% a banilor doar in titluri de stat cu grad de risc zero, in obligatiuni corporatiste, in proportie de 30%, combinate cu 70% titluri de stat sau, pentru cei cu apetit pentru risc, banii pot fi investiti in proportie de 70% in obligatiuni corporatiste si 30% in titluri de stat. ABN Amro Bank mai are si optiunea ca 50% din suma sa fie investita in obligatiuni corporatiste cu risc scazut si 50% in obligatiuni cu risc ridicat. Programul propriu-zis de investire este efectuat de Aviva pe pietele internationale pentru produsele in valuta.

Spre deosebire de produsele de investitii ale BRD, care sunt de economii si investitii, produsele ABN Amro Bank au ca obiectiv planuri de economii pentru copii - „Start Up“ - sau planuri pentru pensionare - „Reward“. Daca BRD Groupe Société Générale este multumita de evolutia de pana acum a acestor produse, ABN Amro Bank mizeaza pe faptul ca pana la sfarsitul anului va avea cateva sute de clienti pentru aceste produse.

Investitii in viitorul copiilor - Start-Up

Citeste si:

• Start-Up este un plan de investitii pe termen lung conceput de compania de asigurari Aviva in colaborare cu ABN Amro Bank destinat asigurarii viitorului copilului
• Economiile pot fi facute in dolari sau euro pe o perioada de minimum 22 de ani
• Banii economisiti sunt administrati de Aviva, fiind repartizati in obligatiuni emise de companii europene, daca moneda aleasa este euro, sau in obligatiuni americane, daca moneda aleasa este dolarul
• Rata lunara minima este de 20 de euro sau dolari, iar randamentul anual estimat de Aviva este de 7%.

Planuri de pensii in sectorul privat - Reward

• Reward este un plan de investitii pe termen lung conceput de compania de asigurari Aviva in colaborare cu ABN Amro Bank destinat asigurarii viitorului asiguratului dupa retragerea din activitate
• Economiile pot fi facute in dolari sau euro
• Economiile pot fi folosite in cadrul unui credit ipotecar
• Repartizarea economiilor pe obligatiuni corporatiste cu rang scazut sau ridicat este la alegerea clientului
• Rata lunara minima este de 20 de euro sau dolari, iar randamentul anual estimat de Aviva este de 7%.

Produse de economii si investitii - Stejar si Brad

• Stejar este disponibil in lei, dolari sau euro, iar Brad numai in euro. Produsele sunt lansate de BRD Groupe Société Générale in parteneriat cu Aviva.
• Suma minima anuala ceruta de produsul Stejar este de 180 de euro, iar perioada minima de economisire este de doi ani.
• Pentru produsul Brad, depunerea se face intr-o singura transa, de 2.000 de euro.
• Randamentele din 15 martie 2004 -15 martie 2005 ale acestor produse au fost cuprinse intre 16,2% pentru lei, 8,18% pentru dolari si 6,65% pentru euro, in functie de repartitia investitiilor aleasa de client.