In 2015, Alpha Bank a fost institutia bancara cu cele mai multe reclame difuzate/tiparite: 9.196. In aceeasi perioada, banca a inregistrat 6.436 de aparitii (articole, stiri etc.) in mass media din Romania. Prin urmare, valorile estimate pentru Alpha Bank sunt de 14,4 milioane de euro pentru Paid media (media platita – reclama traditionala) si 2,9 milioane de euro pentru Earned media (media castigata – aparitiile in mass media), potrivit unui raport MediaTrust.

Locul doi in clasament este ocupat de ING Bank cu 6.772 de reclame. In ceea ce priveste aparitiile media, ING a inregistrat 8.111 de mentiuni anul trecut, iar costurile estimate sunt de 3,6 milioane de euro pentru Earned media si 11,6 milioane de euro Paid media.

BCR este pe locul trei in top cu 6.440 de reclame. Banca a inregistrat 50.318 de aparitii in mass media, cele mai multe dintre ele fiind mentiuni in social media. Astfel, costul estimat pentru Paid media ajunge la 12,7 milioane de euro, iar Earned media este de 6,9 milioane de euro, pe tot parcursul anului 2015.

Citeste si:

Din punctul de vedere al numarului de aparitii in mass media, BCR conduce clasamentul cu 50.318 de mentiuni, dintre care 31. 915 s-au inregistrat in social media. Urmeaza ING Bank cu 8.111 mentiuni si Alpha Bank cu 6.436 de mentiuni.

Distributia reclamelor pe tipuri de media indica un numar crescut al acestora la TV, 7.482 din totalul de reclame cu Alpha Bank fiind difuzate la TV. ING Bank a inregistrat 4.425 de reclame difuzate la posturile de televiziune, iar BCR – 5.486 reclame la TV.

Numarul reclamelor inregistrate in 2015 pentru sectorul bancar a scazut comparativ cu cel inregistrat in 2014. Daca pe parcursul anului 2014 au fost difuzate 63.491 de reclame, in 2015 s-au inregistrat 61.128 reclame, mai putin cu 2.363 de reclame. Rezultatele indica o scadere cu 16,8% a reclamelor tiparite in presa scrisa in 2015, pe cand reclamele difuzate la posturile de radio au inregistrat o crestere de 5%.

Sursa foto: Concept Photo/Shutterstock