Grawe Romania, societate de asigurari care a subscris pana in 2016 preponderent asigurari de viata pe piata din Romania, a depus o cerere de autorizare pe segmentel RCA si CASCO, in luna decembrie, si urmeaza sa parcurga procesul de autorizare din partea ASF. Decizia asiguratorului de viata, mentionata si de presedintele ASF, la o intalnire cu jurnalistii, pare oarecum surprinzatoare, in conditiile in care asiguratorii RCA inregistreaza pierderi an de an, la o rata combinata medie de pana la 130%.

"Motivul pentru care am decis sa intram si pe segmentul auto este strict legat de clientii nostri si de nevoile lor. Ne dorim sa fim pentru acestia compania compozita unde sa gaseasca solutii complete de asigurare. Avem in portofoliu asigurari de viata, de sanatate, asigurari property si multi dintre clientii nostri au polite pentru toate aceste segmente incheiate la noi. Am inclus chiar si asigurari de biciclete. Este firesc asadar sa ne gandim si la autoturisme, avand in vedere faptul ca pentru romani masina este un bun foarte important", a declarat Paul Swoboda (foto), CEO, Grawe Romania.

El mentionat, de asemenea, ca in acest moment Grawe se afla in proces de autorizare de catre ASF pe RCA si CASCO, conform etapelor legislatiei in vigoare.

"Nu ne sperie daunele pe acest segment sau pierderile inregistrare de alti actori din piata pentru ca suntem convinsi ca orice business poate fi profitabil daca este facut cu rigoare, corectitudine si responsabilitate. Nu avem in plan sa transformam linia auto in principala noastra activitate, ci doar sa ne consolidam pozitia de asigurator compozit, cu un portofoliu echilibrat pe toate liniile business - viata, proprietati si auto", a adaugat Paul Swoboda, pentru wall-street.ro.

Conform celor mai recente cifre publicate de ASF, piata RCA s-a cifrat la 2,33 miliarde lei in perioada ianuarie septembrie 2015, reprezentand 46,64% din subscrierile companiilor pe segmentul non-life, inregistrand, totodata, o crestere de 15,32% fata de aceeasi perioada a anului 2014. In acelasi timp, asigurarile au generat prime de 1,25 miliarde lei, echivalentul a 25% din piata de asigurari generale.

"Cu siguranta intrarea pe o clasa asa importanta cum este RCA-ul ne va aduce si o crestere de cota de piata, insa acesta nu reprezinta obiectivul nostru principal. Ce ne dorim este sa dezvoltam paleta produselor pe care le oferim, mentinandu-ne astfel aproape clientii si desigur, atragand si unii noi", mai spune Paul Swoboda.

Primele zece societati de asigurari, dupa cota de piata, au platit, cumulat, sub forma de daune pe segmentul de asigurari generale suma de 2,7 miliarde de lei, in primele 9 luni din 2015, cea mai mare valoare fiind achitata de Omniasig, urmata de Euroins, Groupama, Allianz-Tiriac Asigurari si Carpatica Asig. Din toata aceasta suma, cea mai mare parte a fost inghitita de RCA, cu trei societati in prim plan care constituie, de asemenea, mai mult de jumatate din piata.

Clasele de asigurari care detin cea mai mare pondere in totalul daunelor platite de catre societatile de asigurari pentru categoria de asigurari generale si care cumuleaza 91,04% din totalul indemnizatiilor brute platite pentru aceasta categorie sunt: RCA (53,69%), CASCO (32,34%) si Asigurari de incendiu si calamitati naturale (5,01)%.

RCA sau "ce iei pe mere, cam dai pe pere"

Pentru clasa asigurarilor de raspundere civila - RCA, societatile de asigurari au achitat, la finele lunii septembrie 2015, un volum de despagubiri in valoare totala de 1.545.010.110 lei, adica o pondere de 53,69% din totalul indemnizatiilor platite pentru asigurarile generale si au inregistrat o crestere cu 7,63% fata de trimestrul trei din 2014, desi volumul total al despagubirilor aferente contractelor de asigurari generale au inregistrat o scadere.

Luand in considerare ca, la nivel agregat, al tuturor societatilor de asigurare active pe piata RCA in perioada 2011-2014, rata combinata a depasit mereu pragul critic de 100%, situandu-se in jurul a 130%, aceasta arata ca, la nivelul pietei, activitatea de asigurare auto a fost neprofitabila, societatile de asigurare trebuind fie sa subventioneze pierderile pe aceasta linie de business cu eventualele castiguri din alte activitati, fie sa aduca un aport de capital din partea investitorilor.

Totalul cheltuielilor societatii este determinat ca suma a indemnizatiilor nete platite, a variatiei rezervei de dauna avizata si neavizata, neta de reasigurare, a cheltuielilor de achizitie, a cheltuielilor de administrare si a altor cheltuieli suportate de societate ca urmare a activitatii pe respectiva clasa de asigurari generale. Potrivit unei norme CSA din februarie 2009, indicatorul se calculeaza la nivel anual pentru fiecare clasa de asigurari generale practicata de societate.

Potrivit normelor ASF, rata combinata a daunei, neta de reasigurare, se calculeaza ca raport intre totalul cheltuielilor societatii pe clasa respectiva, din care se deduc comisioanele primite de la asiguratori si veniturile din recuperari si regrese nete de reasigurare, si primele nete subscrise, din care se deduce variatia rezervei de prime nete de reasigurare.

Sursa foto: Mediafax Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri