In privinta tarifelor, s-au facut in principal reglaje fine, in functie de profilul de risc, insa pentru majoritatea segmentelor de clienti pretul final al asigurarii nu s-a modificat semnificativ. Tragand linie, rezultatul din 2015 arata la fel ca in 2014: pentru fiecare 100 de lei incasati din polite RCA, cheltuielile s-au ridicat la 110 lei. Portofoliul de RCA ramane astfel cel mai critic si cel mai problematic. Se simte si efectul falimentului Astra Asigurari, dar cel al discutiilor cu transportatorii. Astfel, RCA devine din ce in ce mai scump", apreciaza Remi Vrignaud.

Seful Allianz-Tiriac Asigurari a adaugat ca "110% nu este foarte "nice". Avem randamente financiare, dar 110% inseamna pierdere. Pe de alta parte Asigurarea RCA este pentru tertii pagubiti si trebuie sa ne onoram obligatiile. Cert este ca 110% nu poate sa ramana si ca urmare trebuie sa ne luam masuri de precautie, sa explicam ce se intampla si sa gasim raspunsuri".

In anul 2015, Allianz-Tiriac Asigurari a vandut aproximativ 275.000 de polite RCA obligatorii, care au generat venituri de 256 de milioane de lei. Prima medie per polita s-a majorat cu circa 19%, tendinta sustinuta in principal de cresterea ponderii clientilor persoane juridice in portofoliul de asigurati RCA ai companiei. Numarul politelor RCA contractate de companii in 2015 au avut o pondere de aproape 60% in totalul politelor RCA emise de Allianz-Tiriac Asigurari.

Citeste si:

Potrivit companiei, fata de un pret mediu de 540 de lei per polita platit de clientii persoane fizice, persoanele juridice achita, in medie, aproximativ 1.300 de lei per polita RCA achizitionata de la Allianz-Tiriac Asigurari, valabila 12 luni de zile.

Allianz-Tiriac Asigurari, liderul pietei de asigurari din Romania, a subcris in primele noua luni 776 milioane lei din asigurari generale si de viata, in urcare cu 6,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu venituri de 243 milioane lei in al treilea trimestru, iar profitul operational al companiei s-a cifrat la 54,4 milioane lei.

In perioada iulie-septembrie, valoarea profitului operational a fost de peste 14 milioane le. Segmentul asigurarilor generale a consemnat o crestere de 6,4% in primele noua luni, cu venituri de 694 milioane lei, pe fondul afacerilor non-auto, care au avansat cu 12,4%, la 212 milioane lei.

Sursa foto: Mircea Dragos