Creditele destinate consumului personal reprezinta 91% din totalul creditelor acordate si au reprezentat 2,4 miliarde lei, in timp ce creditele industriale au fost in proportie de 5% si au insumat 131 milioane lei. In 2015, a avut loc o usoara crestere a imprumuturilor de nevoi personale, care au ajuns de la 40% la 42%, o scadere a creditelor la POS – de la 11% la 9% si o stabilitate a creditelor de tip revolving (inclusiv cardurile de credit), care s-au mentinut la cota de 49%.

In privinta creditelor auto acordate de companiile membre ALB, acestea au reprezentat 3% din totalul creditarii sau 85 milioane lei. 86% dintre imprumuturile auto au fost destinate achizitiei de vehicule noi, mentinand un trend constant fata de anul 2014.

In ceea ce priveste valoarea finantata, a crescut ponderea creditelor cu sume finantate mai mari de 10.000 de euro cu 4% fata de aceeasi perioada a anului 2014 si cu 1% a creditelor intre 5.000 si 10.000 de euro. Creditele cu valori cuprinse intre 1.000 si 5.000 de euro au inregistrat o scadere de 3%, iar cele cu valori maxime de 1.000 de euro s-au micsorat cu 2%.

Citeste si:

In functie de venitul net al clientilor IFN care au accesat un credit de consum, clientii cu venituri intre 500 si 1000 lei reprezinta 46% din totalul portofoliului, in scadere cu 5% fata de anul precedent. In schimb, ponderea clientilor cu venituri de peste 2.500 lei a crescut cu 2%, situandu-se la 49%.

ALB reprezinta conform statisticilor 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

Sursa foto: Africa Studio/Shutterstock