"Astfel de produse ar trebui sa fie incurajate sa ajunga la o distributie cat mai extinsa prin programele de beneficii pentru angajati. In Marea Britanie, 60% dintre beneficiile asigurarilor private ajung la populatie prin intermediul angajatorilor, iar in Statele Unite, acoperirea este de 2/3, ceea ce inseamna ca 2/3 din piata de asigurari private este constituita prin intermediul companiilor angajatoare care incheie asigurari private de viata si sanatate pentru angajatii lor", spune Emilia Bunea (foto).

In opinia sa, si in Romania angajatorii pot fi stimulati cu facilitati fiscale sa includa in pachetul de beneficii pentru angajati asigurarea de viata. Astfel, ei vor obtine o mai mare loializare a angajatilor si performante crescute rezultate din motivare, iar statul ar fi degrevat, cel putin partial, de ajutorul social pe care e nevoit sa il ofere in situatii dificile familiilor.

"Exista, in continuare, perceptia majoritatii oamenilor ca nu au nevoie de asigurari de viata pentru ca un eveniment major neplacut nu li se poate intampla lor. Mai mult, exista superstitii conform carora incheierea unei asigurari de viata poate atrage dupa sine un eveniment neplacut. Acest scepticism este indoielnic si uimitor intr-o societate moderna", arata seful Metropolitan Life.

Citeste si:

Prin urmare, spune Emilia Bunea, "este necesar ca noi, asiguratorii, cu sustinerea autoritatilor, sa continuam sau sa initiem programe si actiuni de educatie financiara care sa schimbe de-a lungul timpului mentalitatea oamenilor, sa ii faca mai deschisi in a intelege ca atunci cand un copil apare intr-o familie, parintii ar trebui sa gaseasca din timp resursele pentru a-l proteja si a acumula fonduri, in acelasi timp, pentru studiile de mai tarziu. Sau ca o asigurare pentru afectiuni grave este utila atat pentru a dispune de mai multe mijloace pentru a salva viata parintelui, cat si pentru a nu renunta la planurile existente pentru cei mici".

Acestea sunt doar doua exemple in care rolul asigurarii de viata este evident pentru o familie. "Schimbarea mentalitatii se poate produce in timp si cu efort constant din partea tuturor celor implicati in industria asigurarilor de viata, iar beneficiile se vor resimti inclusiv in cresterea nivelului de trai al populatiei, intrucat o societate cu un nivel decent de cunostinte financiare poate face un management eficient al veniturilor personale" mai spune Emilia Bunea.

Emilia Bunea (44 ani) s-a alaturat companiei Metropolitan Life Romania, in vara lui 2014, in pozitia de CEO, dupa o perioada de cinci ani de zile a carierei sale petrecuta in Olanda in calitate de CFO la ING Group, segmentul ING Asigurari Europa. Aceasta alegere a fost insa dictata, dupa cum povesteste insasi Emilia Bunea, de catre "dorul de tara", in special, precum si de "dorinta de a ma intoarce in business, in prima linie".