In cadrul sentintei, ICCJ motiveaza ca este incorecta echivalarea "dobanzii de referinta variabile” cu rata EURIBOR, precum cereau cei 120 de clienti care au intentat proces BCR. De asemenea, ICCJ a decis ca instantele nu pot ignora termenii contractului dintre clienti si banca, interpretand gresit sau atribuind alt inteles angajamentului contractual al partilor, iar clauzele din contract sunt clare si exprima vointa reala a partilor, care au agreat modul de calcul a dobanzii variabile.

Desi instanta a stabilit ca cei 120 de clienti angrenati in proces sa plateasca cheltuieli de judecata, BCR nu va solicita recuperarea acestora si va face clientilor oferte comerciale la nivelul actual al pietei, pentru a incheia amiabil orice diferend si pentru a consolida o relatie pe termen lung cu acestia. Banca se afla intr-un proces de negociere constructiv cu un grup anterior de aproximativ 200 de clienti reprezentati de aceeasi casa de avocatura.

Anul trecut, BCR a lansat un program menit a oferi solutii clientilor in dificultate de plata, in cadrul caruia 30.000 de clienti au beneficiat de scaderea ratei lunare in medie cu 20%. De asemenea, altor 30.000 de clienti li s-au restructurat creditele (extinderea maturitatii, amanare la plata, reducerea temporara a ratelor), iar 100.000 de clienti au beneficiat de refinantari oferite de banca intre anii 2010 – 2015.

Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand operatiunile de banca universala (retail, corporate & investment banking, trezorerie si piete de capital), precum si societatile de profil de pe piata leasingului, pensiilor private si a bancilor de locuinte.

Sursa foto: ncristian/Shutterstock