"Ne asteptam sa vedem si pentru acest an o crestere a volumului de credite cu 10-15% si credem ca piata ne permite sa atingem aceasta crestere. Sunt industrii cu potential mare de crestere, dar suntem dispusi sa sustinem orice proiect rezonabil pe care companiile il au. Citi este perceputa ca se uita doar la numele mari, pentru ca suntem o banca cu traditie pentru aceste nume mari, dar in Romania suntem o banca pentru IMM-uri", afirma Vrhel.

El a explicat ca, in privinta a ceea ce pot bancile sa ofere, acum este un moment bun pentru companii sa investeasca, intrucat exista lichiditate in piata, iar ratele de referinta sunt foarte jos, atat pentru euro, cat si pentru lei.

Vedem tot mai multe companii internationale care vor sa investeasca in Romania si observam un numar semnificativ de firme maghiare care intra acum pe piata locala.

Care sunt domeniile cu potential in 2016

Optimismul in ceea ce priveste investitiile nu este impartasit pe toate industriile, insa oficialul Citi vede o crestere sustinuta a industriei auto din Romania si a companiilor din zona de software.

"Romania devine un hub pentru companiile de software. Sunt multe companii din vestul tarii care au produse foarte bune si vor sa iasa in pietele straine, dar au nevoie de banci, atat in ceea ce priveste oferta de bani, cat si din perspectiva platformelor tehnologice", subliniaza vicepresedintele Citi Romania.

Citeste si:

Intrebat daca IMM-urile din IT, care in rare cazuri ajung la cifre de afaceri de ordinul zecilor de milioane de dolari, sunt finantate de Citi, Ivan Vrhel precizeaza ca fiecare companie este analizata individual si, desi la Citi zona de IMM-uri incepe mai sus decat la alte banci, chiar si companii cu cifre de afaceri de 10 milioane de dolari pe an pot primi finantare.

Nu as spune ca 50 milioane de dolari este un prag pentru Citi (la IMM-uri). Este un mesaj pe care unii clienti ar putea sa il aiba, dar suntem dispusi sa mergem mult mai jos.

"Cand ne uitam la clientii nostri, ei pot sa fie mici, dar ne intrebam daca putem sa le oferim valoare adaugata si daca putem construi un parteneriat pe termen lung. Industria software este o industrie in care suntem dispusi sa ne uitam la companii mai mici si sa le sustinem de la inceput, pentru ca este o industrie in crestere si noi vom creste odata cu ei", a declarat bancherul de la Citi.

Unul dintre focus-urile bancii este sa devina o banca digitala si, prin urmare, credem in mod natural in industria de software.

Pe langa IT, si zona de turism a devenit o prioritate pentru Citi, in contextul in care banca a dezvoltat o solutie de plati electronice, Virtual Card, ce se adreseaza in special industrilor care au legatura cu calatoriile, cum ar fi operatorii din turism, pentru ca in general isi platesc furnizorii cu cardul. Ivan Vrhel precizeaza ca Virtual Card atenueaza riscul valutar si cel operational, fiind in totalitate o platforma digitala.

Oamenii nu mai merg la casieriile companiilor aeriene, se muta in mediul digital, pe Internet, iar cresterea in acest segment este spectaculoasa. Sunt companii care cresc cu 100% pe an.

"In fiecare tara trebuie sa ne adaptam putin, dar povestea fundamentala ramane aceeasi: lumea se schimba, pietele se schimba. Daca ne uitam in urma cu 20 de ani, cand clientii nostri nu foloseau Internetul, observam ca acum acest lucru se schimba dramatic de repede si noi incercam sa tinem pasul in ceea ce priveste tehnologia si digitalizarea", concluzioneaza oficialul Citi.

Ivan Vrhel s-a angajat la Citi in 2004 si a ramas fidel companiei timp de 12 ani. Cehul si-a petrecut primii zece ani din cariera la Citi in tara natala, unde a ocupat mai multe functii in zona de commercial banking, finantand companii cu cifre de afaceri de pana la 500 milioane de euro. In noiembrie 2014 a fost relocat la Citi Romania, pe functia de Head of Commercial Bank.

Sursa foto: Andreea Chitan