Majoritatea companiilor medii si mari au incheiata o polita de asigurare de bunuri, pentru diverse riscuri la care sunt expuse. Asigurarea de bunuri acopera pierderile materiale suferite ca urmare a unui risc asigurat, ca de exemplu: incendiu, explozie, inundatie, cutremur, furt prin efractie etc. Insa, multi manageri sau proprietari nu iau in calcul pierderile financiare rezultate in urma unui incendiu, de exemplu. Vei putea plati furnizorii, ratele la creditori, salariile sau chiria daca afacerea ta nu produce? In cazul in care raspunsul este nu, ai nevoie de o asigurare de Business Interruption (BI) – asigurarea pierderilor din intreruperea activitatii.

Aceasta asigurare nu poate fi achizitionata individual, ci ca o clauza aditionala a asigurarii de bunuri. Scopul asigurarii BI este de a te ajuta sa acoperi pierderea financiara produsa de intreruperea activitatii, fara a astepta finalizarea reparatiilor sau reconstructia cladirii in care iti desfasori activitatea.

In urma celor precizate mai sus, tin sa mentionez faptul ca nu este suficient sa ai doar o asigurare de bunuri. Eu recomand sa fie contractata si o asigurare BI pentru a trece mai usor din punct de vedere financiar peste efectele daunei. Nu este un moft, o moda sau o cheltuiala inutila, ci un standard pentru companiile care doresc sa dezvolte afaceri care sa reziste, chiar daca la un moment dat trec prin momente dificile.

Problema este ca multi manageri sau proprietari de companii nu stiu de existenta acestui tip de asigurare sau, si mai rau, decid ca nu au nevoie de aceasta.

Recomandarea mea ar fi ca atunci cand incheiati sau reinnoiti polita de bunuri sa va intrebati consultantul in asigurari si despre asigurarea BI. Un profesionist in domeniu trebuie sa va ajute sa identificati riscurile la care afacerea dumneavoastra este supusa si sa va ofere solutia optima de asigurare pentru afacerea pe care o conduceti sau o detineti.

Citeste si:

Potrivit lui Ross Forbes, directorul Forbes Chatham Insurance, polita BI este printre cele mai necesare oricarei afaceri, dar de departe cea mai subapreciata dintre toate produsele de pofil. “Cand o afacere este dramatic afectata de un incendiu sau alt eveniment devastator, perioada de investigatii si reparatii poate dura destul de mult. Aceasta ii pune la dispozitie asiguratului lichiditatile care sa-i permita sa plateasca toate cheltuielile necesare redresarii si continuarii activitatii, in acelasi timp”, spune expertul dand exemplul unui client de-al sau care refuzase initial sa incheie o astfel de polita. La insistenta sa, clientul a incheiat contractul de asigurare desi, initial, i se paruse prea scump. Contractul nu a fost incheiat inutil, intrucat pe parcursul derularii lui a avut loc un incendiu. In baza acestuia i s-a achitat o despagubire la numai o saptamana dupa eveniment, iar cu suma respectiva a putut sa isi repuna afacerea pe picioare. Fara aceasta asigurare, costurile respective ar fi fost suportate de catre client.

Dupa cele detaliate mai sus, sigur va veti gandi sa incheiati o astfel de polita, insa mai ramane aspectul costurilor si al modalitatii de contractare.

Astfel, trebuie specificat faptul ca asigurarea BI se incheie la sumele declarate de catre asigurat si agreate de catre asigurator. Sumele declarate de catre asigurat sunt reprezentate de profitul brut estimat a fi realizat de-a lungul perioadei de asigurare, la care se adauga atat cheltuielile suplimentare necesare pentru reluarea activitatii, cat si cheltuielile de evaluare a daunei. Totodata, cheltuielile suplimentare necesare pentru reluarea activitatii se refera la cheltuielile legate de inchirierea temporara a unui spatiu de birouri sau, dupa caz, de productie, inchirierea temporara a unor echipamente s.a.m.d.

Tin sa mai precizez inca o data faptul ca asigurarea pierderilor din intreruperea activitatii este oferita impreuna cu o asigurarea de bunuri. Iar pentru tine, clientul asigurat, este important sa ai ambele polite disponibile in cazul in care intr-o zi se produce unul dintre riscurile acoperite.

Sursa: forbeschatham.com.au