“Avand in vedere numarul mare de solicitari pentru plata taxelor online, ANAF a demarat procedurile si speram ca din toamna acest lucru sa fie posibil cel putin la nivelul persoanelor fizice”, a afirmat Dragu la conferinta de aniversare a cinci ani de activitate a platformei de plati online.
Ea a precizat ca ministerul lucreaza in paralel la doua etape necesare aderarii la sistemul de plata electronica, respectiv selectarea bancii prin care sa se efectueze platile online si inregistrarea efectiva a ANAF pe platforma, conform News.ro

“Am demarat ambele actiuni in paralel si, in acest moment, avem deja grupe de lucru din partea Trezoreriei si a ANAF pentru caietul de sarcini si pentru identificarea aspectelor tehnice la nivelul IT, pe care trebuie sa le solutionam in perioada imediat urmatoare”, a punctat Dragu.

Ministrul spune ca sunt aspecte tehnice si juridice care trebuie avute in vedere, luand in considerare ca datele privind taxele si impozitele pe care le are de platit un contribuabil au un caracter secret.

Astfel, ANAF va furniza in platforma Informatiile de plata la 24 de ore dupa deschiderea contului pe Ghiseul.ro, iar stingerea creantelor se va efectua in maxim cinci zile de la efectuarea platii.

In prezent, taxele si impozitele pot fi achitate in numerar la casieriile trezoreriilor, prin virament bancar (ordin de plata sau internet banking) si prin mandat postal.

Sursa foto: agerpresfoto