Leasingul auto, cu o cota de 78% din totalul pietei, a consemnat o crestere cu 32% fata de primele trei luni ale anului trecut, autoturismele avand o pondere constanta de 45% din totalul volumului nou finantat in domeniul vehiculelor, urmate vehiculele comerciale grele (40%) si comercialele usoare (13%), conform News.ro

Companiile de leasing au finantat achizitii de echipamente in urcare cu 39%, in special in prelucrarea metalelor, industria mobilei, pe segmentul de imprimare si ambalare, al echipamentelor electrice si motostivuitoarelor.

Segmente importante precum finantarea echipamentelor agricole si cele de constructii au inregistrat cresteri in jur de 10%, sub cresterea medie a pietei si sub potential.

Sectorul imobiliar a atins minimul istoric in primul trimestru al acestui an, cu o pondere de doar 1% din total finantari

“Desi ne asteptam ca procentul de crestere sa se atenueze in trimestrele viitoare, rezultatul Q1 fiind influentat de anumiti factori exceptionali ( ex. scaderea TVA-ului), suntem convinsi ca tendinta de crestere sustenabila a pietei de leasing, care a inceput in urma cu ani ani, va continua”, a declarat presedintele ALB, Bogdan Speteanu.

Concentrarea spre finantarea transportatorilor indica faptul ca, in contextul actual al economiei romanesti, leasingul financiar este cea mai buna solutie de finantare pentru acest sector de activitate, potrivit lui Speteanu, care conduce si BCR Leasing.

“Cresterea volumului finantarilor de echipamente la nivelul pietei nationale confirma tendinta de reechilibrare a acestui segment, odata cu revigorarea economiei. Cu toate acestea, cresterile vin in primul rand pe un efect de baza, tinand cont ca volumul total al finantarilor acordate de firmele de leasing in 2015 reprezinta undeva 1% din PIB, ceea ce este sub potential”, mai spune seful asociatiei.

Citeste si:

Pe de alta parte, inghetarea proiectelor de infrastructura are un impact negativ asupra investitiior in echipamente de constructii.

Totodata, impredictibilitatea legislativa face ca multe companii sa isi revizuiasca apetitul pentru investitii pe termen mediu si lung.
Clientii persoane juridice au atras cea mai mare pondere (97%) din totalul finantarilor, majoritatea acestora fiind IMM-uri.

Durata de finantare cel mai des intalnita este de 4-5 ani (33%), urmata de 3-4 ani (22%), 2-3 ani (18%), 5-7 ani (14%), 1-2 ani (7%), 1 an (5%) si 7-15 ani (1%), aceasta din urma fiind pentru leasing imobiliar.

Cea mai mare cota de piata este inregistrata de firmele de leasing financiar subsidiare bancilor, cu 82% din total, urmate de cele captive producatorilor cu 13% si de companiile de leasing financiar independente, cu 5%.

ALB reprezinta circa 90% din piata de leasing financiar din Romania.

Sursa foto: Garry L./ Shutterstock