"2015 a fost marcat de cateva cazuri de reputatii negative si provocari. Ne aducem astfel aminte de falimentul celei mai mari companii de asigurari. Au fost si analize cu privire la situatia financiara a asiguratorilor prin testele de stres. Dar, lucrurile s-au stabilizat. 2016 este un an in care trebuie sa dam un restart reputatiei industriei de asigurari. Masurile luate in 2015 de ASF si de catre fiecare companie de asigurare in aceasta directie au fost binevenite. In Romania, imaginea negativa a intregii industrii este influentata, in special, de perceptia cu privire la RCA", a declarat Remi Vrignaud (foto), la o conferinta organizata de UNSAR.

El a adaugat ca in fiecare industrie exista reclamatii, nu doar in asigurari. "Conteaza insa cum gestionam aceste dovezi sau informatii cu risc reputational. Avem si o responsabilitate mediatica de a transparentiza situatia, dar si de a pondera volumul reclamatiilor. Activitatea ASF in ceea ce priveste reclamatiile arata ca lucrurile merg in directia buna", mai spune seful UNSAR.

Remi Vrignaud: Asigurarile intorc in econonomie catre asigurati 8-9 MLD. lei anual

"Social media a devenit un instrument de a influenta foarte mult imaginea produselor si a companiilor de asigurare, in bine dar si in rau. Asta inseamna ca in social media devine si mai important sa gestionam acest risc reputational", a mai spus Remi Vrignaud. Conform acestuia, riscul reputational este corelat cu o serie de alte riscuri pentru companii, precum incapacitatea de inovare - adaptare la nevoile clientilor, intreruperea activitatii, riscul cibernetic, daunele materiale si morale, cresterea competitiei, schimbarile legislative si altele.

"Daca gandim din punct de vedere economic, in fiecare an se intorc in economie catre asigurat intre 8 si 9 miliarde de lei. Astfel, ceea ce creaza industria de asigurari in Romania este foarte important", a mai spus seful UNSAR.

Sursa foto: Mircea Dragos