"Am observat ca sumele din creditul de consum sunt utilizate de clienti in scopul renovarii locuintei si am considerat ca acesta este urmatorul produs pe care clientii si l-ar dori de la banca noastra", a afirmat Alin Fodoroiu la emisiunea Profesionistii in Banking.

Intrebat despre oportunitatea de a introduce in oferta si creditele ipotecare, Fodoroiu a precizat ca strategia bancii este de a lansa pas cu pas produse noi, pe masura ce sunt testate si ajustate pe nevoile clientilor.

"Am lansat creditul de consum (Selfie) pe care l-am rafinat pana la nivelul la care a fost castigatorul la categoria Produsul Anului 2015. Consideram ca un produs trebuie mai intai sa demonstreze, sa intoarca clientul catre ceea ce isi doreste si abia apoi sa trecem la nivelul urmator, adica sa ne dorim sa repetam povestile de succes de la creditul de consum", a punctat oficialul Idea Bank.

Am refuzat sa creditam in valuta populatia si nici nu o vom face in viitorul apropiat.

Darea in plata creste cererea pentru creditul de consum

Cu produsul de creditare pentru renovare, Idea Bank intra si ea sub incidenta riscurilor de dare in plata, pentru ca orice imprumut garantat cu o ipoteca poate fi stins oricand de client prin cedarea ipotecii in favoarea bancii. Darea in plata a determinat cresterea avansului la creditele ipotecare, dar si o scadere totala a numarului si volumelor de credite ipotecare, pentru ca cei care aplicasera deja pentru un ipotecar s-au grabit sa ia creditul inainte de a fi introdusa legea si inainte ca bancile sa creasca avansul, iar dupa ce legea a fost promulgata foarte putini clienti si-au mai permis sa puna avansurile cerute de banci.

"Am simtit acest lucru si in teritoriul ceditului de consum. Noi lucram cu diverse canale alternative de distributie, brokeri si agenti directi de vanzare, care erau focusati pe finalizarea acestor aplicatii de credit ipotecar. Imediat dupa ce legea darii in plata a intrat in vigoare, ei s-au reorientat catre clienti care doresc credite de consum", a explicat Alin Fodoroiu.

Cresterea avansului (dupa darea in plata - n.r.) ii determina pe unii clienti sa aplice la un credit de consum, pentru a compensa inexistenta acestui avans.

Fodoroiu nu recomanda insa acest lucru, nefiind o abordare prudenta sa faci un credit de consum pentru avans si unul ipotecar ulterior. El da exemplul pietelor dezvoltate din Vest, Gemania sau Marea Britanie, unde pentru creditele ipotecare existau avansuri mari, de 20-25%, iar populatia prefera sa economiseasca pana cand strangea acel avans.