Banca Viitorului

Razvan Enache
Razvan Enache

publicat pe: 14 Iulie 2016 21:48

Consumatorii din Europa vor sa utilizeze sisteme de identificare biometrica pentru securizarea platilor

Consumatorii din Europa vor sa utilizeze sisteme de identificare biometrica pentru securizarea platilor

Consumatorii din Europa isi doresc sa foloseasca sisteme de identificare biometrica pentru a plati, in special atunci cand acestea sunt utilizate impreuna cu alte metode de securitate, arata un studiu Visa Inc. Recunoasterea amprentei este cea mai populara metoda de identificare biometrica, iar trei sferturi dintre consumatori considera sigura dubla autentificare, realizata simultan printr-un sistem biometric si un dispozitiv de plata.

"Aproape trei sferturi dintre consumatori (73%) considera sigura dubla autentificare, realizata simultan printr-un sistem biometric si un dispozitiv de plata, pentru a confirma identitatea titularului de cont. Dubla autentificare se refera la instrumentul de plata detinut de consumator, cum ar fi un card sau un dispozitiv mobil, la identitatea acestuia, verificata printr-o metoda biometrica, sau la informatii confidentiale stiute doar de consumator, cum ar fi codul PIN sau o parola", se arata intr-un comunicat al Visa Inc.

De asemenea, peste doua treimi dintre consumatori (68%) vor sa foloseasca sistemele biometrice ca metoda de autentificare cand platesc in diverse situatii, cum ar fi de acasa sau in marile magazine, iar comerciantii online au cel mai mult de castigat avand in vedere ca aproximativ o treime dintre clienti (31%) renunta la cumparaturi din cauza procesului de securitate la efectuarea platii.

Pe masura ce consumatorii se obisnuiesc sa foloseasca aceste sisteme pe dispozitivele lor mobile, metodele biometrice sunt privite tot mai mult ca o forma de autentificare de incredere.

"Una dintre provocarile legate de sistemele biometrice apare insa atunci cand acestea sunt singura metoda de autentificare. Rezultatul generat ar putea fi unul fals pozitiv sau fals negativ deoarece, spre deosebire de PIN, care este introdus corect sau incorect, identificarea biometrica are la baza un sistem de evaluare binar, ci probabilitatea ca elementele de identificare sa se potriveasca perfect. Sistemele biometrice merg cel mai bine atunci cand sunt folosite impreuna cu alti factori, precum dispozitive, tehnologii bazate pe geolocatie sau care includ o metoda suplimentara de autentificare. De aceea, consideram ca este important sa avem o abordare integrata, care sa ia in considerare o varietate larga de tehnologii capabile sa ofere o experienta de plata imbunatatita, de la integrarea cardului in acest proces la realizarea achizitiei si terminand cu verificarea extrasului de cont”, a declarat Jonathan Vaux, director executiv pentru parteneriate in domeniul inovatiei in cadrul Visa Inc.

In privinta avantajelor autentificarii biometrice - procesul de validare a identitatii unei persoane prin evaluarea unei trasaturi individuale, precum amprentele sau structura irisului - jumatate dintre europeni (51%) considera ca autentificarea biometrica poate crea o experienta de plata mai rapida si comoda decat metodele traditionale. In acelasi timp, o treime dintre consumatori (33%) apreciaza ca datele lor sunt in siguranta datorita autentificarii biometrice chiar daca dispozitivul de pe care se face plata este pierdut sau furat.

"Pe masura ce inaintam in viitor, consumatorii vor avea la dispozitie tot mai multe optiuni pentru a plati. La fel cum comportamentul de plata se schimba in functie de locul in care te afli si dispozitivul de pe care faci plata, metodele de autentificare vor trebui adaptate de la caz la caz. Chiar daca metodele biometrice de autentificare ofera oportunitati importante pentru a crea un echilibru intre confort si securitate, acestea nu sunt singura optiune. In viitor, vom asista la un mix de solutii adecvate situatiei in care se face plata. Adaptand in prezent sistemele noastre pentru a permite acceptarea acestor tehnologii ca forme valide de autentificare, putem contribui la mentinerea cadrului propice pentru a plati sigur, comod si discret", a adaugat Vaux.

Ce tehnologie biometrica este preferata de consumatori

Studiul, realizat in randul a 14.000 de consumatori, arata ca discretia si gradul de familiarizare cu metodele de identificare biometrica sunt factori importanti pentru adoptarea acestor noi tehnologii. Recunoasterea amprentei este considerata cea mai potrivita metoda de identificare biometrica pentru platile mobile intrucat este sigura si usor de utilizat. In ceea ce priveste perceptia asupra gradului de securitate oferit de tehnologiile biometrice, recunoasterea amprentei este vazuta de 81% dintre consumatori ca fiind cea mai sigura metoda, urmata de scanarea irisului (76% dintre respondenti).

Prin urmare, peste jumatate dintre respondenti (53%) si-au exprimat preferinta pentru recunoasterea amprentelor ca metoda de identificare biometrica folosita la efectuarea platilor. Pe de alta parte, putini consumatori au spus ca ar prefera sistemele de recunoastere faciala sau vocala pentru realizarea platilor intr-un magazin fizic sau in mediul online (12%, respectiv 15%).

In conditiile in care peste doua treimi dintre consumatori (67%) considera importanta securitatea datelor pentru protejarea identitatii unei persoane, noile forme de autentificare trebuie sa atinga un echilibru intre rapiditate si securitate. Studiul a aratat ca autentificarea biometrica este considerata de catre consumatori aproape la fel de importanta pentru tranzactiile fizice, cat si pentru cele online:

  • 48% vor sa foloseasca autentificarea biometrica pentru plati in reteaua de transport in comun
  • 47% vor sa utilizeze autentificarea biometrica pentru plati in baruri sau restaurante
  • 46% vor sa utilizeze autentificarea biometrica pentru a plati bunuri si servicii in marile magazine, precum cele alimentare, cafenele si restaurante fast-food.
  • 40% vor sa utilizeze autentificarea biometrica pentru plati online
  • 39% pentru descarcarea de continut online

Studiul cu privire la platile biometrice a fost realizat de Populus, la cererea Visa. Studiul s-a desfasurat in perioada 22 aprilie-6 mai 2016 in 7 tari europene: Marea Britanie, Suedia, Spania, Franta, Germania, Italia si Polonia, pe un esantion de 14,236 persoane (aproximativ 2,000 de respondenti in fiecare tara).

Sursa foto: Chaikom_Shutterstock
     
Copyright Wall-Street.ro 2016 | Termeni si conditii | Acord de confidentialitate