Portofoliul de credite al ING Bank a ajuns la 16,29 miliarde lei, in urcare cu 29% comparativ cu sfarsitul lunii iunie 2015, in timp ce numarul de clienti activi a sporit cu 71.000 in semestrul 1.

Cresterea pe creditare a fost determinata in principal de majorarea volumului de credite de nevoi personale si ipotecare, dar si de imprumuturile acordate IMM-urilor. Creditarea in lei a inregistrat o crestere de 55%, ajungand la 10,5 miliarde lei. Fondurile atrase de banca s-au ridicat la 20,05 miliarde lei, la sfarsitul lunii iunie 2016, cu 26% mai mult fata de 30 iunie 2015.

Cota de piata pe creditare a ING Bank Romania s-a extins pana la 7,1% in S1 2016 de la 5,4%, iar in ceea ce priveste depozitele cota de piata a avansat la 7,4% comparativ cu 6,5% in 2015.

"Pe parcursul primelor 6 luni din 2016, am castigat aproximativ 71.000 clienti activi noi si creditarea a crescut cu aproape 30%. Ne concentram sa facem serviciile bancare mai simple prin inovare, asadar sunt increzator ca vom putea sa oferim o experienta bancara peste standard, in timp ce pregatim banca pentru provocarile viitoare", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Romania.

Citeste si:

Printre inovatiile si actiunile lansate de ING Bank in prima parte a anului se numara ING mPOS, un serviciu de plati dezvoltat impreuna cu GoSwiff si MasterCard, ce permite comerciantilor sa accepte platile cu cardul oriunde, printr-un POS mobil, dar si ING Point, un nou canal de distributie cu servicii bancare instant in marile mall-uri din tara. Pana la finalul anului, banca vrea sa ajunga la 12 astfel de unitati mobile.

In prima jumatate a anului 2016, veniturile au crescut cu 39% fata de S1 2015, ajungand la 675 milioane lei, dar, excluzand impactul vanzarii actiunilor Visa, venitul total ar fi inregistrat un avans de 13%, ajungand la 552 milioane lei. Pe de alta parte, costurile operationale au crescut pana la 311 milioane lei, cu 13% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent, preponderent in urma cresterii costurilor cu angajatii, a costurilor de reglementare si a investitiilor in tehnologie si marketing.

Costurile de risc au crescut la 30 milioane lei, de la 22 milioane lei in prima jumatate a anului precedent, variatia provenind din cresterea volumelor in activitatea de creditare. Rata creditelor neperformante a continuat sa se imbunatateasca, de la 5,5% in prima jumatate a lui 2015 la 3,9% in primele 6 luni ale acestui an.