"Noul instrument ofera un plus de transparenta si scurteaza timpul de solutionare a acestui tip de solicitari, intregul proces fiind gestionat online. Aplicatia poate fi accesata, in conditii de deplina siguranta, atat de pe dispozitive desktop, cat si de pe dispozitive mobile". Aplicatia, realizata in parteneriat cu administratorii fondurilor de pensii private, ar avea ca principale functii:

  • Colectarea online a datelor de identificare ale petentului;
  • Identificarea automata a participantilor in Registrul participantilor la fondurile de pensii administrate privat;
  • Transmiterea de notificari catre administratorii fondurilor sau catre Autoritate dupa depunerea unei cereri, in functie de rezultatul obtinut dupa interogarea bazei de date;
  • Instiintarea ASF asupra preluarii sesizarii de catre administratorul fondului de pensii;
  • Gestionarea stadiului petitiilor;
  • Supravegherea de catre ASF a evolutiei tuturor sesizarilor primite, astfel incat termenele de solutionare sa fie respectate.

Proiectul, implementat de catre ASF, vine ca urmare a numarului mare de solicitari privind aflarea apartenentei la un fond de pensii administrat privat din partea participantilor la Pilonul II. Acestea reprezentau peste 90% din obiectul petitiilor referitoare la sectorul pensiilor private primite de catre ASF. Mai mult, in anul 2015 a fost inregistrata pe acest segment o crestere cu aproape 40% a numarului de petitii fata de anul anterior (de la 817 la 1.129), formulate in principal de catre participantii alocati prin intermediul procesului de repartizare aleatorie la fondurile de pensii.

Aplicatia poate fi accesata aici.

Sursa foto: Vladyslav Starozhylov / Shutterstock 17