"Daca facem comparatii cu ceea ce s-a intamplat in urma cu unu-doi ani, preturile RCA in 2016 s-au reasezat. Piata se autoregleaza, iar factorii cei mai importanti care determina preturile RCA sunt severitatea si frecventa accidentelor auto pentru diferitele segmente de clienti", arata Remi Vrignaud (foto). In opinia sa, "in aceste zone trebuie sa se caute solutii, sa se concentreze eforturile. Iar parghiile pentru scaderea severitatii, dar mai ales a frecventei accidentelor auto nu sunt, nicidecum, la indemana firmelor de asigurare".

Seful Allianz-Tiriac Asigurari puncteaza, de asemenea, faptul ca "limitarea administrativa a primelor de asigurare ar putea genera noi pierderi seminificative pentru companiile de asigurari. O subventionare cu nu mai mult decat 500 de lei a primelor RCA (echivalentul a aproximativ 6% din prima actuala medie) pentru cele 850.000 de autoutilitare inmatriculate in anul 2015, ar putea produce o pierdere de aproximativ 100 milioane de euro; iar acesta nu este un scenariu pesimist".

Remi Vrignaud spune ca aceasta pierdere ar trebui suportata integral fie de catre companiile de asigurare, putand genera un nou faliment pe piata RCA, sau ar trebui transferata in pretul RCA al altor categorii de vehicule. "Daca ne gandim la autoturisme, ar insemna cresterea primelor medii cu circa 20 de euro (90 lei) lei, adica o majorare de aproape 20% a primelor medii RCA pentru autoturisme apartinand persoanelor fizice".

Allianz-Tiriac Asigurari: Transportatorii dau informatii false despre tarifele RCA

"Apar foarte multe informatii false in legatura cu tarifele reale RCA pentru transportatori. Se exagereaza, plecand de la situatii particulare, de la cazuri izolate extreme. Realitatea arata ca, la nivelul portofoliului Allianz-Tiriac, pentru camioane de mare tonaj, prima medie anualizata aferenta perioadei ianuarie-iunie a.c. a fost de 7.500 de lei, in conditiile in care acestea inregistreaza cea mai mare frecventa si cea mai ridicata severitate a daunelor. Or, pretul RCA este dat de ceea ce se intampla pe sosele si nu de masuri administrative. Problema nu este la autoritati si nici la societatile de asigurare. Preturile pentru transportatori ar putea scadea semnificativ daca, de exemplu, din 10 soferi de autocamioane doar 2, si nu 4, s-ar face vinovati de producerea unui accident in trafic", spune Remi Vrignaud.

Citeste si:

In prima jumatate a anului curent, la nivelul portofoliului Allianz-Tiriac, din totalul vehiculelor apartinand persoanelor juridice asigurate RCA, mai putin de 6% sunt autoutilitare de mare tonaj (cu masa maxima de peste 18.000 kg). In schimb, acestea au generat circa o treime din cheltuielile cu daunele intamplate la nivelul segmentului de vehicule apartinand companiilor. Fata de aceeasi perioada a anului precedent, cand aceeasi categorie de autoutilitare a generat 22% din cheltuielile cu daunele intamplate, situatia s-a inrautatit in 2016.

In ceea ce priveste costul politelor RCA, companiile detinatoare de autoutilitare de peste 18 tone asigurate RCA la Allianz-Tiriac au platit, in medie, o prima anualizata de 7.500 de lei. Valoarea este cu mult mai mica decat cifrele vehiculate in presa in ultima perioada. Este adevarat, in interiorul segmentului, nivelul primelor individuale poate varia destul de mult, in functie de o serie de factori ce determina profilul de risc. Astfel, de exemplu, pentru calculul primei de asigurare, Allianz-Tiriac tine cont atat de caracteristicile vehiculului (masa maxima autorizata etc.), cat si de obiectul de activitate al societatii ce detine respectivul vehicul.